Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af LHHA
#354779
Hej - er ny er i dette forum, så bær over med mig, hvis noget ikke lige er helt efter bogen....
Jeg har et problem med få lyd ud af mit Sony TV (KD65AG8) og over i en Bluesound Node (N130) med et par aktive højtalere koblet på. Kablet er et Lindy 2.0 HDR - Cromo Line på 3 meter. Kablet er sat i HDMI ARC porten på TVet og ned i eneste HDMI port på Noden.
Jeg har godt kunnet på lyden igennem, men efter TVet har været slukket, så er der ingen lyd. Jeg har prøvet diverse indstillinger, men det eneste der har virket er at skifte mellem TV lyd og lydanlæg f.eks. 3-4-5 gange... også går lyden pludselig igennem.
Nogen forslag til indstillinger enten i TV eller Node ??
#354781
Hej Lars. Velkommen til.

HDMI ARC er den korrekte form for tilslutning her. Det burde ikke skabe denne form for problemer og TV'et burde ikke skifte væk, når man har valgt HDMI ARC lyd-output.

Nulstiller TV'et også andre indstillinger efter det har været slukket? (i så fald er det opsat til butik-tilstand og skal skiftes over i hjem-tilstand).

Det kan også være, at der findes en nyere firmware til Sony AG8, som løser problemet. Se Sony Danmarks supportside her: https://www.sony.dk/electronics/support ... /downloads