Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af SDB
#353898
Jeg sidder og roder med, at jeg gerne vil have opgraderet lyden til mit fjernsyn (Sony - 55 tommer) og kunne godt bruge lidt hjælp/inspiration til det.

Jeg har under fjernsynet et vægophængt Unnu tv-møbel model 231 med tre rum samt stoflåger. Med det vil jeg egentlig gerne gemme lydkilden inde i møblet, så den/de ikke står fremme. Det er ikke til film, jeg primært bruger fjernsynet, men lyden må gerne gå godt til sport og programmer med tale/dialog. Derudover kunne det være en fordel at der ligeledes kan streames musik.

Hvilke muligheder tænker I, kunne passe godt til de kriterier?

Jeg kunne godt tænke mig en ligetil og enkel løsning og har primært kigget på aktive højtalere med HDMI arc indgang, men kan heller ikke finde ud af om, det er den bedste løsning, når de skal stå inde i møblet. Jeg har ligeledes overvejet soundbar f.eks. Sonys model HT-A5000, men så går noget af idéen med selve møblet.

Er der allerede lignende indlæg, må I gerne henvise til dem. Og evt. slette oplægget her.
Af jkn789
#353901
hvis du også ønsker at bruge det til musik, og gemme det væk bag stoflåger i unnu møbel, så er et par aktive højtalere den rigtige løsning.
du får meget bedre lyd og stereo perspektiv end fra en soundbar, men du får selvfølgelig ikke dolby atmos lyd, men du skriver at det ikke er til film oplevelsen.
Rasmus har lavet en fin test af Apple homepod højtalere, som også kan være en mulighedmulighed men de skal stå oven på møbel. Du finder testen her på hjemmesiden
Af SDB
#353905
Tak for det!

Der var nogle, der sagde, at når det kom til aktive højtalere, at man skal være opmærksom på varmeudvikling, når man sætter dem ind i et møbel. Ved du noget om det?

Er der nogle aktive højtalere, der kan anbefales. Jeg har kigget lidt på Argon eller System Audio.

Dolby atmos kunne selvfølgelig være fedt, men det er ikke det vigtigste. Jeg har dog også overvejet en løsning med SONOS amp (eller en anden lille forstærker), men det bliver også lidt omstændigt forestiller jeg mig.
Af jkn789
#353907
desværre har jeg ikke kendskab til noget af det du nævner, håber andre vil byde ind.