Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Michael62
#353826
Hej alle. Jeg totalt blank på tekniske løsninger, så her er mit spørgsmål , jeg har et par argon 6350 højtalere i overskud, er det mulig at koble dem til mit TV, hvad stik og kabler, skal der evt. bruges?. Vh Michael
Af Supergris
#353829
Du kan ikke blot nøjes med stik og kabler, du skal ud at finde en forstærker!
Af henrik.yde
#353838
Michael62 skrev: 11. sep 2023, 18:51 Hej alle. Jeg totalt blank på tekniske løsninger, så her er mit spørgsmål , jeg har et par argon 6350 højtalere i overskud, er det mulig at koble dem til mit TV, hvad stik og kabler, skal der evt. bruges?. Vh Michael
Jeps, nu oplyser du ikke hvilket TV du har, men forstærkning skal der til, og et optisk kabel, hvis du kan bruge denne (billige) løsning her:
https://milolydogbillede.dk/vare/tangent-amspter-bt-ii/
Og selvfølgelig højttalerkabler fra forstærker til højttalerne.
Af henrik.yde
#353900
Michael62 skrev: 13. sep 2023, 14:56 Mange tak, køber sådan en fætter.
Velbekomme, og du må hellere end gerne vende tilbage, når du har fået det til at køre. Så andre også evt. kan gøre brug af dine erfaringer.
Af Supergris
#354056
Har du fået den købt?
Ellers har du f.eks. også muligheden for at købe en brugt surroundforstærker af ældre årgang til få hundrede kroner, så ville du have muligheden for at udvide med flere højttalere og have sparet nogle penge...