Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af mbm
#353629
Jeg vil gerne have en soundbar tilsluttet mit LG C1.
Jeg kigger på Samsung Q810B eller Q800C. Der findes næppe noget bedre til prisen? 3000/3600kr.
Men mht placering, så hænger mit TV på en væg uden noget andet.. Kabler er trukket i væg og ud bag TV. Jeg skal derfor lave skjult træk til soundbar også, men mht placering så er det vel ikke optimalt at placere soundbaren lige under TVét pga de opadrettede enheder? Og soundbaren burde vel helt trækkes længere ud end vægbeslaget således enhederne går helt fri af TVét?
Brugeravatar
Af ThomasFogt
#353638
mbm skrev: 4. sep 2023, 11:30 #hans123
men er vi enige om at soundbaren skal sidde helt fri af TV pga de opretgående enheder til Atmos?
Nej, på min Samsung specificerer de kun 5 cm frihøjde. Så tjek evt din manual for hvad din skal bruge og køb beslag efter det :)
Af mbm
#353639
jamen det er jo også samsung... der medfølger beslag... men ok undrede mig bare at de jo så "afspiller" lyden op i TVét.
Brugeravatar
Af ThomasFogt
#353647
mbm skrev: 4. sep 2023, 13:36 jamen det er jo også samsung... der medfølger beslag... men ok undrede mig bare at de jo så "afspiller" lyden op i TVét.
De skyder skrå op (op og frem), så derfor det kan fungere :)