Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#353595
Hej.
Jeg har endelig fået ARC til at virke på mit tcl 85c735 og denon avr-1912, eller det vil sige næsten, for lyden er helt gal når jeg vil bruge netflix. Der kommer kun mærkelige skrattende lyde når man skal se en film. Alle andre steder er lyden fin og for at gøre det endnu mere mærkeligt, er det kun når jeg går ind på en film for at se den at lyden er mærkelig. I det lille preview netflix laver af deres film fejler lyden ikke noget, kun når man trykker sig helt ind for at se filmen. Er der nogen som ved hvad der er galt?
#353601
Jeg vil tro, det har noget at gøre med, din receiver ikke understøtter AC3+ (Dolby Digital Plus), så prøv at ændre outputtet fra dit TV, hvis det er det, du bruger som afspiller?

Det er muligt, du kun vil kunne afspille lyden som stereo, hvor du så kan benytte Pro Logic eller lign. til at få en form for surround ud i dine højttalere ...
#353607
Det lyder rigtigt, jeg har læst lidt på nettet og de nævner også at det kan være fordi dd+ men kun dd. Men er det ikke mærkeligt at det ikke var et problem da jeg brugte toslink kablet?
Måske jeg alligevel er nød til at købe en atmos forstærker🤣
#353626
Supergris skrev: 4. sep 2023, 04:13 Toslink understøtter ikke DD+, så ikke så underligt, du oplever en forskel.
En receiver behøver ikke at kunne afspille Atmos for at være kompatibel med DD+!
Tak for svar.
Er vi enige om at når jeg har en denon avr-1912, så kan den alligevel ikke spille med et bedre format end hvad der kan komme gennem et toslink? Så den eneste forskel på om jeg bruger arc eller toslink er om jeg kan bruge tv controler til at styre forstærkeren?
#353665
Din Denon reciever understøtter Dolby Digital Plus, så det lyder lidt mærkeligt at det ikke virker. Kan også være et problem med dit TV der udsender et 'mærkeligt' signal fra Netflix gennem ARC. - går ud fra at lyden gennem ARC virker fint fra andre kilder end Netflix ?

Har du ikke en chromecast liggende som du så sætter direkte i en HDMI indgang på din Denon Reciever og så streamer Netflix fra Chromecast ?
#353680
filmfreak skrev: 5. sep 2023, 11:11 Din Denon reciever understøtter Dolby Digital Plus, så det lyder lidt mærkeligt at det ikke virker. Kan også være et problem med dit TV der udsender et 'mærkeligt' signal fra Netflix gennem ARC. - går ud fra at lyden gennem ARC virker fint fra andre kilder end Netflix ?

Har du ikke en chromecast liggende som du så sætter direkte i en HDMI indgang på din Denon Reciever og så streamer Netflix fra Chromecast ?
Nej Jeg har ikke lige en Chromecast liggende, men tror du det ville løse det, så jeg kan høre lyden med dd+? Synes måske det også begynder at være så tilpas besværligt at jeg bare dropper arc og bruger optisk i stedet. Kan et optisk kabel overføre dd+?
#353681
Supergris skrev: 6. sep 2023, 07:01 Ja, faktisk understøtter din Denon Dolby Digital Plus, men det ser ud som, du ikke er alene med problemet, som lader til, det skete efter en opdatering hos Netflix.

Se f.eks. her:
https://www.avsforum.com/threads/dd-ove ... 2.3139824/
Ja jeg har godt set den tråd, ligner samme problem. Når ikke netflix har løst problemet siden 2020, er der nok ikke udsigt til at det sker snart. Kan et optisk kabel sende dd+?