Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Lape
#353481
Hej, jeg har en subwoofer som ikke spiller mere. Den har virket fint tidligere og der er ikke ændret i indstillingerne. Jeg har prøvet at opsætte det hele på ny. Men den spiller desværre stadig ikke :s

Er der noget trick til at teste om en subwoofer er defekt eller om udgangene på reciever er? Altså om der bliver sendt et signal.

Jeg har testet signal kablet med multimeter og der er hul igennem her, samt prøvet et andet kabel også, og testet med både subwoofer udgang 1 og 2 på subwoofer, til både L og R på subwooferen. Ingenting virker.

Det er en B&W ASW750 så det er en ældre sag, vel fra 2010, men den har virket perfekt indtil for et par måneder siden.

Jeg er i tvivl om det er subwoofer eller reciever som er problemet...

Subwooferen lyser grønt bag på og har været taget helt af strøm og jeg har skruet den helt op i volume for at kunne mærke og høre om den virker, men der kommer ingenting fra den. Jeg har fundet frem til at den ikke ville lyse grønt bagpå, hvis sikring var gået, så det er ikke det.

Har i nogle ideer? :D
Af Supergris
#353491
Du kan jo bare sætte et signal direkte på en af indgangene, f.eks. fra en gammel CD-afspiller eller lign., så burde den give noget lyd fra sig ...