Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#289400
Hej ?

Jeg er lige forbi en kammerat og hjælpe med opsætning af hans nye soundbar..
Uanset hvor mange gange vi fra og tilkobler systemet igen og hvor mange guides jeg følger på youtube .. så kan vi ikke få lyd ud af rear speakers ??

Er der andre der har haft samme problem ?
Vi har prøvet med hdmi arc og optisk kabel... uden forskel..

Mvh Thomas
#289435
I tv’et kan man kun vælge mellem tv-højtalere, udgang og multiroom.. det er et Samsung med mindst 5 år på bagen..

Der er ingen forskel uanset hvad der vælges ? har anbefalet min kammerat at smutte i power og få den returneret...
#289451
Der må næsten være en lyd profil som emulerer flere kanaler, ligesom receivere kan sættes i 5.1 lyd profil og forskellige lyd valg, så kan man få stereo lyd i et 5.1 setup, selvom den ikke var lavet til det?

Eller er den speaker ikke bedre end den skal fødes med korrekt lyd ellers er højttalere ikke brugbare
#289465
Jeg har K960'eren, og på den kan du slå surround til/fra selvom den bliver fodret med 2.0. Prøv at trykke på knappen på fjernbetjeningen og se om de giver lyd af sig.

Og I er sikre på der er forbindelse til baghøjtalerne? Se lige om I kan justere treble osv på dem. Det indikerer da om de er registreret af soundbaren. Ellers har Samsung også vedlagt en vejledning til at forbinde højtalerne hvis de ikke bliver registret automatisk.

*edit*
Og prøv lige at forbinde til den via bluetooth fra telefonen og spil noget musik. Her kan I tvinge den i surround mode og så får I da afklaret om baghøjtakerne virker.
#289485
Vi har prøvet at afspille en Netflix film, der står jo 5.1 så det tager jeg for gode varer.

Tager hjem til ham i morgen igen, så prøver vi lige via blutooth i stedet for.
Men rear speakers lyser ihvertfald konstant blå, så i følge manualen er de linket ?