Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af frankmj
#348766
seepe skrev: 7. jan 2023, 12:25 frankmj@

Hvordan synes du BST "spiller" er det en oplevelse ud over det sædvanlige, er du lige så begejstret som andre giver udtryk for?

Det er en smuk fod til BST du har valgt, hvis jeg havde større midler, så ville jeg også have valgt den løsning.

God weekend
Jeg er rigtig glad for lyden i BST, men jeg kan godt lide den varme BL8000 tilføjer lydbilledet - især ved nyhedsudsendelser og musik.

Som Millemis savner jeg en Picture Mute knap på min BR1. I stedet for skal jeg ind i LG's indstillinger og grave dybt i menuerne for kunne slukke skærmen ved musikafspilning.
/frank
#348767
Millemis skrev:Du kan da ha’ ret i, at den skal kunne vise sit værd son en ‘almindelig soundbar’…….hvilket jeg da også tror den kan.
På den anden side indikerer prisen vel også , at man her får mere end en ‘almindelig soundbar’.

Derfor kan jeg ikke sige at de - måske - har fejlet.
Den lever måske blot ikke op til dine krav - specielt når man ta’r hensyn til prisen/prisforskelle.

Det vil vise sig - som skrevet: jeg er spændt på din/jeres konklussion.


P.S. Er 50.000 dkk ikke lidt overdrevet?
B77FFB3D-BE69-4B81-B9EC-469A6DC8B25D.jpeg

MM
Det var ikke ment som en henvisning til mit eget TV. Hvis man nu havde købt et 77” eller 83” TV fra en anden producent, eller hellere ville have QD-OLED, så stod et nyt LG nok ikke først på listen. Mit eget er så gammelt, at det godt kunne udskiftes hvis jeg alligevel var ude i betale 150k for ny lyd i stuen (jeg ville måske drosle lidt ned på baghøjttalerne - BL28 er et vildt valg).
#348768
@Torben
Ok - jeg forstår.
Det er da også vigtigt (altså at teste uden LG-tv), fordi BST også kan bruges sammen med en projektor/lærred-løsning…..noget B&O vist nok satser på i USA.

Mht til baghøjtalere - ja, mindre kan bestemt gøre det.
Men B&O har jo p.t. desværre ikke meget at byde på i den kategori.
Der er dog frit slag på secondhand-markedet - masser af potentiale dér.

Generelt set tenderer jeg til at anbefale disse højtalere til bagved……dvs hvis man altså kun har et sæt.

MM
#348772
Selv BL18 er gået hen og er blevet alt alt for dyre til den slags brug. Da jeg købte mine lå de i 38.000. Det er stukket helt af siden og lyden er jo ikke blevet bedre. Fordelen ved BL28 er, at du får en god Sub med samtidigt. Det vil du mangle med BL17 og 18.
#348774
Jeg vil nu påstå, at et sæt BL17 ville gøre underværker……alt efter stuens størrelse og ens krav til bastryk.
Man kunne jo tilføje en BL19 (eller to) - og er stadigvæk langt under BL28’s pris.

MM
Brugeravatar
Af seepe
#348794
MM@

Sjovt du nævner Dune som en film der skal ses og høres, jeg selv har 10 film som skal spilles når BST er sat op og der er Dune en af dem.

I vilkårlig rækkefølge er det disse,

Avatar 2 2022

Dobermann 1997

Dune 2021

Baby Driver 2017

Star Wars, The force Awakens 2016

Ready player one 2017

Blade runner 2049

Bohemian Rhapsody 2018

Løvernes konge 1994

Saving private Ryan 1998

Torben@ Ser frem til testen og måske er nogle af ovennævte film, der kan give dig inspiration:o)
#348873
En kort update på Theatre: Installatøren har lige en skiferie, som skal overstås, så jeg er på hold indtil d. 24/1. Det bliver dog en Theatre + BL28 opsætning. Så må vi se om jeg er nødt til at købe et sæt BL28 bagefter fordi mine BL18 kommer til at føles for små...
Brugeravatar
Af Millemis
#348874
@Torben
Du kan vel bare lave en lytteposition med dine 18’er engang i testforløbet.
Det burde være nemt at stille dem nogenlunde samme sted som 28’erne, så du har en direkte sammenligning.

Der skal ikke herske tvivl om 28’ernes kvaliteter - men det er dyrt isenkram.

MM
  • 1
  • 297
  • 298
  • 299
  • 300
  • 301
  • 326