Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Peter Pan
#277578
Fristelser er der mange af. Her et godt eksempel jeg ikke kunne modstå.

Billede

Hifi Test.de. Trådløse højttalere -
Jovist de findes, men slet ikke i samme seriøse udgaver, som Dynaudios Xeo 3, en ægte
audiophile-højttaler. Xeo 3 er en meget seriøs trådløse High-End højttaler, som kun skal
have strøm og signalkilde for at spille. Dynaudio Xeo 3 er prissat som tilsvarende trådløse
tilbud fra Sonos, B&O og Bose. I denne henseende er Xeo 3 miles foran konkurrenterne,
i form af dens naturlige levering af tonal finesse.
Brugeravatar
Af Millemis
#277588
Har Flatpanels da ikke en Dynaudio/Xeo-tråd.....
.....ellers kunne du jo starte en :o
Så kunne du også skrive lidt om deres nye Music ‘mono-serie’ :s

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#277594
Jeg tænker på om Dynaudio Xeo systemet er lige populært hos alle. Det kunne
være fordi dette lille super velspillende og enkelt stereo setup, til rimelige penge,
sættes i realisation, af alle de der har lagt tusindvis af kroner i deres stereo setup
gennem årene, og måske alligevel ikke er helt tilfreds.

Har de samme mennesker været ude og hørt hvad et moderen setup anno 2018,
med digitalt DSP delefilter- ny-streaming-teknologi- klasse D forstærker, kan levere
idag, og erkendt det, er det jo ikke nemt at få værdien tilbage på de dyre audio
kabler, og et aldrende audiosystemer. I det lys kunne dette være en torn i øjet.
second skrev:Det var faktisk præcis den situation jeg havnede i... mit gamle system kostede
4-5 gange hvad mine Xeo 3 koster ... bevares - det var da en nedgradering på
nogle områder - men lyd pr. hård beskattet krone, er de svære at konkurrere med.
Millemis - Vi taler om et STEREO seup her. <B
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#277597
Peter Pan skrev:Billede
Ingen er vel efterhånden i tvivl om, jeg er til de god klassiske kvalitet B&O produkter.
Med deres nuværende sortiment, bliver det ikke mig der sponser deres overlevelse.
Kan vi ikke måske skrue lidt ned for hadekampagnen?
Brugeravatar
Af Peter Pan
#277604
Rasmus Larsen skrev:Velkommen til Peter Pans Bang & Olufsen-tråd!
Vi ser frem til en masse nørderi, erfaring og diskussion :)
Hvis Rasmus syntes emnerne spreder for meget, uden for emner som nyt
fra B&O, som i 2018 hurtigt er overset. Må han sige til, evt. omdøbe tråden.
Overskriften: "Tanker fra millemis B&O-ambassadør uden vederlag", er jo
en mulighed. Jeg er mere til tråd navnet "Vi er til B&O, men ikke 100%".
Brugeravatar
Af Millemis
#277613
Mon ikke vi for engang skyld skulle holde os til det nyere B&O.
Der er jo andre steder til alternativerne til B&O og til det nostalgiske B&O.
Hvis man ikke kan skrive noget om det nyere (og teknologien/filosofien bag dette), kan man jo bare indrette sig derefter :)

Det sagt - så giver den nuværende titel måske lidt for stramme rammer.
Alternativt kunne man forsøge med flere forskellige tråde.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#277617
Til line-indgangen på min BS Essence (2nd gen) har jeg min ‘ældgamle’ Squeezebox tilsluttet.
Selv om jeg ikke bruger den så ofte mere, vil jeg ikke gerne af med den.
Jeg kan godt lide de to (iPad-)apps (Squeezepad og især iPeng), der kan styre den/fjernbetjene den.
Og den server, der bruges til mine lokale filer, giver mig mulighed for ‘gapless play’ af f.eks koncept-album.
Essencens line-indgang har autosense dvs når jeg afspiller noget via Squeezebox’en, skifter Essencen selv og afspilningen kan høres.
Min Essence-boks er en del af mit øvrige B&O multiroom/NL-netværk.
Derfor kan Squeezeboksen (lokale filer, netradio og Spotify) bruges overalt i huset.
Har man stadigvæk noget lidt ældre ML-baseret grej kan denne også bruges derpå, når man har en NL/ML-konverter, der danner bro mellem de to systemer.

Bare et eksempel på, hvilke muligheder, man har med nyere (og ældre) B&O-grej........og noget non-B&O.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#277618
Bang & Olufsen app’en er en fjernbetjening, der bruges fra en iPhone eller iPad (og Android-dimser), til at styre de nyere NL-produkter og dermed B&O’s multiroom-setup.

Billede

App’en er stadig under udvikling - således arbejdes der pt på at inkludere den video/tv-styring, der nu har en selvstændig app (BeoRemote).
Nogle af B&O’s kunder tester løbende beta-versionerne af denne app.

P.S. BV Eclipses Sound Center er et NL-produkt - det samme gælder for BS Edge, som kommer i forretningerne til November.

Se mere om app’en her:
https://www.bang-olufsen.com/da/collect ... lufsen-app

MM
Vedhæftede filer
E1FFA79E-4FA4-4659-B3AE-548863BC0339.jpeg
E1FFA79E-4FA4-4659-B3AE-548863BC0339.jpeg (542.22 KiB) Vist 2175 gange
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#277621
Peter Pan skrev:Jeg er mere til tråd navnet "Vi er til B&O, men ikke 100%".
Og det er såmen også fint nok, men som sagt før, så virker det af og til mere som en nostalgi-tråd, hvor man basher alle de nye produkter og forherliger de ældre. Udgangspunktet for diskussionen behøver vel ikke være den negative vinkel hver gang?

Men overskriften er nok lidt for snæver lige nu.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#277626
Som stereo og surround Hi-Fi entusiast, er det venstre side på denne illustration
Billede
der har min interesse. Hvad angår tegningens på højre side, ægte B&O 360
graders lyd, er det ikke noget jeg ønsker at skrive om.

Altså er B&O i min verden, produkter fra før Tue Mantoni, og naturligvis BeoLab 50
samt BL 90 som Tue fik skabt for at få aktiekursen op, så han kunne få lidt ud af de
aktier han måtte binde, for at blive CEO hos Bang & Olufsen.

Det pink pong på meninger som Millemis og jeg kørte på side 9, er en måde der giver
os inspiration, så vi både får beskrevet en masse B&O, men klart også en hel masse
ande AV grej. Vores holdninger til tingene har vi stadig, men er IKKE personligt uvenner.

Hvis Torben som moderator, ikke mener at denne form er foreneligt med dette forums
regler, må jeg til Rasmus sige nej tak til invitationen.

Jeg vil gerne bede om en tilbagemelding.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 326