Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#339568
Millemis. Nu beskriver du dit setup - 27. Jan 2022, 20:25. Så syntes jeg det er
komisk, hvis jeg der også har Bang & Olufsens ældre produkter, og argumentere
for min tilfredshed, og evt. fordele med dette. At du så ofte kommenterer div. indlæg
med negative kommentar, som 'not up to today' / ren nostalgi.

Millemis det skulle vel ikke være fordi jeg dermed ikke plejer dine 3 B&O aktier :-)
og du derfor vælger at agerer selvbestaltet BANG & OLUFSEN 'PR Politi'
eksempelvis for B&O's Mozart platform.
#339576
Billede
Sidste chance! - Få 5.000 kr. for dit gamle TV ved køb af Beovision Contour*

Beovision Contour. Alt-i-en-hjemmeunderholdning med skarpe OLED-billeder
i minimalistisk design.

Køb Beovision Contour 48” fra 1.706 kr. pr. md. i 24 mdr.**

Kampagnen slutter d. 31. januar 2022.
Af dumb
#339580
dumb skrev: 18. okt 2021, 09:36 Ah, ja kan man helt komme uden om Core modulet, ville det jo være ideelt. Men troede at den indeholdt noget af den lydprocessering, som skulle "kompensere" for at der ikke er et normalt stereo perspektiv i systemet.

Jeg må nok prøve at se om jeg kan finde en forhandler, der har styr på det. Kan se at LBS i Frederikshavn, har både B&O samt Sonos.

Men mange tak for jeres hjælp.
Lige en lille opfølgning på denne, hvis andre skulle være interesseret.

Jeg har nu bestilt Beosound Shape efter at have fundet ud af at man faktisk kan undvære Core modulet, på nær når systemet skal sættes op, første gang. Så til det formål har jeg lånt en af forhandleren. Glæder mig til sættet bliver leveret og både se og høre det i mit hjem :)
Brugeravatar
Af Millemis
#339593
Peter Pan skrev: 28. jan 2022, 11:00 Millemis. Nu beskriver du dit setup - 27. Jan 2022, 20:25. Så syntes jeg det er
komisk, hvis jeg der også har Bang & Olufsens ældre produkter, og argumentere
for min tilfredshed, og evt. fordele med dette. At du så ofte kommenterer div. indlæg
med negative kommentar, som 'not up to today' / ren nostalgi.
Her er svaret på dette - en ren konstatering….intet negativt i det:

Peter Pan skrev: 10. jan 2022, 08:55 Peter Pan's Retro setup anno 2022.

Billede


Du er tydeligvis låst fast i de gamle muligheder.
Men det har du det helt sikkert fint med……….og så er den ikke længere.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#339597
dumb skrev: 28. jan 2022, 15:26
dumb skrev: 18. okt 2021, 09:36 Ah, ja kan man helt komme uden om Core modulet, ville det jo være ideelt. Men troede at den indeholdt noget af den lydprocessering, som skulle "kompensere" for at der ikke er et normalt stereo perspektiv i systemet.

Jeg må nok prøve at se om jeg kan finde en forhandler, der har styr på det. Kan se at LBS i Frederikshavn, har både B&O samt Sonos.

Men mange tak for jeres hjælp.
Lige en lille opfølgning på denne, hvis andre skulle være interesseret.

Jeg har nu bestilt Beosound Shape efter at have fundet ud af at man faktisk kan undvære Core modulet, på nær når systemet skal sættes op, første gang. Så til det formål har jeg lånt en af forhandleren. Glæder mig til sættet bliver leveret og både se og høre det i mit hjem :)
Hej dump.

Hvilken kilde har du så tænkt dig at bruge….når nu du ikke vil have Core’n?

MM
#339599
Billede


Hvad er der i LYDFORMAT menuen ... På BeoVision 7-55" Mk I

STANDARD ... Decode alle audio formater til PCM til op til 7.1 (syv lydkanaler og en kanal for lavfrekvent lyd).

Anbefales STANDARD lydformat at være i stand til at afspille alle lydspor.

Omkode ... Decode alle lydformater til DTS for op til 5,1 (fem lydkanaler og en kanal for lavfrekvent lyd).

BITSTREAM ... Alle lydformater sendes i dets oprindelige format til op til 7,1
(syv lydkanaler og en kanal til lavfrekvent lyd).

Hvis denne indstilling er valgt, lyd til Picture in Picture og effekt lyd til Blu-ray Disc menuer er ikke tilgængelige.
#339644
Millemis skrev:
dumb skrev: 28. jan 2022, 15:26
dumb skrev: 18. okt 2021, 09:36 Ah, ja kan man helt komme uden om Core modulet, ville det jo være ideelt. Men troede at den indeholdt noget af den lydprocessering, som skulle "kompensere" for at der ikke er et normalt stereo perspektiv i systemet.

Jeg må nok prøve at se om jeg kan finde en forhandler, der har styr på det. Kan se at LBS i Frederikshavn, har både B&O samt Sonos.

Men mange tak for jeres hjælp.
Lige en lille opfølgning på denne, hvis andre skulle være interesseret.

Jeg har nu bestilt Beosound Shape efter at have fundet ud af at man faktisk kan undvære Core modulet, på nær når systemet skal sættes op, første gang. Så til det formål har jeg lånt en af forhandleren. Glæder mig til sættet bliver leveret og både se og høre det i mit hjem :)
Hej dump.

Hvilken kilde har du så tænkt dig at bruge….når nu du ikke vil have Core’n?

MM
Jeg har flere gange forsøgt at overtale konen til at vi skulle sætte samme system op og bruge Sonos i stedet for hub’en.

Dumb: hvad sparer du på systemet og hvilke komponenter ender du med? Jeg tænker ikke at den fungerer som “band on the wall” uden hub?
Af bromberg
#339665
Jeg tillader mig at spørge til beoliving Intelligence. Jeg er i tvivl om jeg har brug for Pro licens.
Jeg er ikke så interesseret i macro`er, men vil primært godt kunne lave scener med Philips hue, eller slukke hele zoner, eks “køkken”.

Kan jeg det..?
Af sd2100
#339687
bromberg skrev: 30. jan 2022, 17:14 Jeg tillader mig at spørge til beoliving Intelligence. Jeg er i tvivl om jeg har brug for Pro licens.
Jeg er ikke så interesseret i macro`er, men vil primært godt kunne lave scener med Philips hue, eller slukke hele zoner, eks “køkken”.

Kan jeg det..?
Måske kan du finde svar her. En lang gennemgang af B&O Beoliving Intelligence:


BOTF - Bang og Olusen Teknisk Forum

Det er en ret god youtube kanal for B&O interesserede. BOTF har også en ret god facebook-gruppe.
Af dumb
#339698
Millemis skrev: 28. jan 2022, 23:55
dumb skrev: 28. jan 2022, 15:26
dumb skrev: 18. okt 2021, 09:36 Ah, ja kan man helt komme uden om Core modulet, ville det jo være ideelt. Men troede at den indeholdt noget af den lydprocessering, som skulle "kompensere" for at der ikke er et normalt stereo perspektiv i systemet.

Jeg må nok prøve at se om jeg kan finde en forhandler, der har styr på det. Kan se at LBS i Frederikshavn, har både B&O samt Sonos.

Men mange tak for jeres hjælp.
Lige en lille opfølgning på denne, hvis andre skulle være interesseret.

Jeg har nu bestilt Beosound Shape efter at have fundet ud af at man faktisk kan undvære Core modulet, på nær når systemet skal sættes op, første gang. Så til det formål har jeg lånt en af forhandleren. Glæder mig til sættet bliver leveret og både se og høre det i mit hjem :)
Hej dump.

Hvilken kilde har du så tænkt dig at bruge….når nu du ikke vil have Core’n?

MM
Jeg tilslutter en Sonos Connect, da jeg har Sonos i hele huset.
  • 1
  • 238
  • 239
  • 240
  • 241
  • 242
  • 326