Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#293836
Det viser jo også bare, hvorfor WiSA-orginationen har så travlt med at få ‘solgt’ deres WiSA Ready-koncept.
En hel del af de, der er interesseret i at have flere/mange højtalere i deres setup, forudsætter/forventer nok understøttelse af Atmos og co.
Så længe man ikke kan blande de trådløse (WiSA)-udgange med de kablede, vil det koncept ikke være løsningen.

Der findes - mig bekendt - kun én WiSA-udbyder, der muliggør blandede opsætninger = B&O.
Og de har ingen løsninger (ikke endnu i hvert fald), der understøtter Atmos osv.

WiSA Ready/dongle-løsningen er fin for dem, der blot ønsker en nem 3.1 eller 5.1-løsning - og dem er der da sikkert også nogle af.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#293844
Bare lige til de, der skulle læse denne skrækkelige google-oversættelse:
AirPlay suger’ (originalt ‘AirPlay sucks’) betyder oversat til dansk: ‘AirPlay er noget bras’.

M?M
Brugeravatar
Af Millemis
#293983
Det er jeg nu ikke helt sikker på, at du gjorde :p
Du var nok også blevet træt af, at volumereguleringen er møgbesværlig og ukontrollabel.
Desuden tror jeg ikke på, at du gider fedte med din iPad Mini ustandseligt.

Jeg bruger denne ‘stramme’ fjernbetjening derhjemme, når jeg skal høre radio:

Billede

MM
Vedhæftede filer
1stram.png
1stram.png (280.74 KiB) Vist 2087 gange
Brugeravatar
Af Peter Pan
#293984
Jeg kan også tilgå radiostationer via ATV med Beo 4, men så skal
mit tv være tændt. Lyden vil stadig tilflyde BeoVox Penta og sub.
Men som du ved, er jeg ikke meget for et tændt tv, for at høre musik.
Brugeravatar
Af Millemis
#293993
Hvis du vil ha’ en fornuftig lydregulering, har du brug for en ‘pre-amp’, en eller anden dims, hvor du kan regulere det line-signal, der måtte komme fra en ekstern kilde.
Typisk ville det være en BeoSound/et BeoCenter eller et (MasterLinket) BV.
Hvis du ikke er meget for at bruge dit tv, er en gammel audiomaster fin (og du har jo en i dit setup)......
......andre ville nok foretrække den moderne udgave = en Essence MK2/en Core.

Så er vejen banet for muligheden for en rigtig fjernbetjening til volumen kontrol..
(Napper man en Core kan man endda tilslutte sin yndlingsboks via digital-ind/SPDIF).
Iøvrigt regulerer Bang & Olufsen-app’en lyden i Core/Essence osv.
Har man prøvet at kontrollere lyd via en iDims og via en fjernbetjening, kender man forskellen.

P.S. Er man ligeglad med B&O-fjernbetjening, er der massevis af andre små ‘anlæg’, hvor kilden kan tilsluttes og så volumenbetjenes via anlæggets remote.

Generelt set er det iøvrigt altid bedst at regulere lydstyrke så sent i kæden som muligt.
Jeg ved, at mange er begejsterede for at kunne regulere lyden via deres i-/Android-Dims....men det er altså ikke det optimale, hvis man tænker lydkvalitet - det er convenience vs quality!

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#294070
Måske er din Sonos Connect tilsluttet Aux IN på f.eks BeoSound 3000 / PowerLink til de ældre
aktive BeoLab højttaler, eller med Phono kabler til LINE IN direkte.

Der også muligt at tilslutte med Optisk Toslink. Da Sonos Connect er en af de enheder, der
udsender et volume styret digital signal, så passer Sonos Connect direkte til Optisk tilslutning.

Prøv et Optiske Toslink kabler fra Sonos Connect, og forbinde det direkte til en aktive BeoLab
17 / 18 / 20. Endnu et Optisk kabel videre sender audio signalet fra højttaler R til højttaler L.
Hvis der streames lyd af god kvalitet, vil du nu også opleve en bedre lydkvalitet.

Det kan lade sig gøre, samtidigt at have tillslutte PowerLink til BeoLab 17 / 18 / 20 fra f.eks
dit BV. TV.

Fra B&O dok. - Oplysninger gældende for: BeoLab 17, BeoLab 17 MK II, BeoLab 18, BeoLab
Transmitter 1, BeoLab 20, BeoLab 20 MK II. Sidst ændret: 05-01-2015 07:41:01

Ved tilslutning af kilder gennem POWER LINK, TOSLINK og line-in på samme tidspunkt.
Kildernes prioritet er: 1. POWER LINK - 2. TOSLINK -3. Line-in (L INPUT R)

Bemærk: At starte en højere prioritets kilde vil altid forstyrre en kilde med en lavere prioritet.
En kilde med højere prioritet skal stoppes, for at kunne starte en kilde med lavere prioritet.

Billede
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 326