Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af dumb
#339699
Torben Rasmussen skrev: 30. jan 2022, 12:42
Millemis skrev:
dumb skrev: 28. jan 2022, 15:26

Lige en lille opfølgning på denne, hvis andre skulle være interesseret.

Jeg har nu bestilt Beosound Shape efter at have fundet ud af at man faktisk kan undvære Core modulet, på nær når systemet skal sættes op, første gang. Så til det formål har jeg lånt en af forhandleren. Glæder mig til sættet bliver leveret og både se og høre det i mit hjem :)
Hej dump.

Hvilken kilde har du så tænkt dig at bruge….når nu du ikke vil have Core’n?

MM
Jeg har flere gange forsøgt at overtale konen til at vi skulle sætte samme system op og bruge Sonos i stedet for hub’en.

Dumb: hvad sparer du på systemet og hvilke komponenter ender du med? Jeg tænker ikke at den fungerer som “band on the wall” uden hub?
Jeg sparer de 6.000 Core'en koster + noget yderligere rabat. Har købt et system med 8 tiles og 4 højttalere. Så vidt jeg har forstået det, så burde "band on a wall" virke, da det er noget forstærkeren styrer. Det sættes op via Core'en og når det så er gjort, fjerner jeg Core og tislutter min Sonos. Jeg har som skrevet lånt en Core til formålet.

Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med B&O support, for at få denne information, da de forhandlere jeg havde fat i, ikke kunne svare på det. Men jeg får det først leveret omkring d. 14. så jeg har ikke afprøvet det endnu.
Brugeravatar
Af Millemis
#339712
bromberg skrev: 30. jan 2022, 17:14 Jeg tillader mig at spørge til beoliving Intelligence. Jeg er i tvivl om jeg har brug for Pro licens.
Jeg er ikke så interesseret i macro`er, men vil primært godt kunne lave scener med Philips hue, eller slukke hele zoner, eks “køkken”.

Kan jeg det..?
Jeg ville kigge her:
https://khimo.github.io/

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#339713
dumb skrev: 31. jan 2022, 12:36
Peter Pan skrev: 28. jan 2022, 17:03 @ dumb. Spændende, ret mig hvis min tegning er forkert. :D

Billede
Næsten korrekt. Forstærkeren har ikke en RJ45 indgang, men en optisk.
Jo, da!

Se her på side 6 og 23.
https://d3boo0lmrw6bqz.cloudfront.net/ ... -shape.pdf

(Hvordan skulle man ellers kunne bruge en Shape som højtaler f.eks som rear/surround i et tv-setup 8-) )


P.S. Om der er en senere/opdateret guide, ved jeg ikke.

MM
Af dumb
#339721
Millemis skrev: 31. jan 2022, 18:12
dumb skrev: 31. jan 2022, 12:36
Peter Pan skrev: 28. jan 2022, 17:03 @ dumb. Spændende, ret mig hvis min tegning er forkert. :D

Billede
Næsten korrekt. Forstærkeren har ikke en RJ45 indgang, men en optisk.
Jo, da!

Se her på side 6 og 23.
https://d3boo0lmrw6bqz.cloudfront.net/ ... -shape.pdf

(Hvordan skulle man ellers kunne bruge en Shape som højtaler f.eks som rear/surround i et tv-setup 8-) )


P.S. Om der er en senere/opdateret guide, ved jeg ikke.

MM
Ahh, er ikke så god til B&O'sk, er det den port de kalder "power link"?
Brugeravatar
Af Millemis
#339726
dumb skrev: 31. jan 2022, 19:27
Ahh, er ikke så god til B&O'sk, er det den port de kalder "power link"?
RJ45 er betegnelsen på en stiktype.
Hvad det bruges til afhænger af lederne, der er patchet i det.
De fleste kender det brugt til netværkskabler.
B&O har brugt det til PowerLink-forbindelser i over 10 år efterhånden.

Så, ja det er den port!

MM
Af dumb
#339737
Millemis skrev: 31. jan 2022, 21:24
dumb skrev: 31. jan 2022, 19:27
Ahh, er ikke så god til B&O'sk, er det den port de kalder "power link"?
RJ45 er betegnelsen på en stiktype.
Hvad det bruges til afhænger af lederne, der er patchet i det.
De fleste kender det brugt til netværkskabler.
B&O har brugt det til PowerLink-forbindelser i over 10 år efterhånden.

Så, ja det er den port!

MM
Ja, det er selvfølgelig bare et kabel, lige som så meget andet :)

Kan se ud af manualen at det også er det de bruger til at koble flere forstærkere sammen i Shape systemet.

Så har jeg også lært noget idag
Af PerD
#339775
Peter Pan skrev: 24. jan 2022, 10:18 Muligvis kan disse råd, afhjælpe elektrisk støj i aktive BeoLab højttaler.

Billede
Opfølgning.
Har forsøgt med et kort kabel fra Hall Audio`s powerlink splitterkabel hvor der er lus mellem ben 2 og 7 uden effekt, samme susen når man står med øret ved Beolab 7 højtaleren.
Millemis, Kan ikke se det kan være fejl i kabler når der kun er det ene kabel imellem.
Dvs fra hdmi til Hall, til rj45 y-split (Hall's eget) til kort powerlink original til Beolab 7 eller med loddet lus men stadig susen, har koblet Beolab 8000 til med samme susen.

Er der nogen herinde med en Hall der kan sige deres højtaler koblet på samme måde er helt uden susen?
Af Gobbe
#339814
Jeg ønsker hjælp og gode ideer.
Jeg har arvet et fint setup med 2 Beolab 8002 højtalere som er tilsluttet en Beosound 9000.
Systemet er fint og virker perfekt.
Jeg kunne godt tænke mig en af følgende 2 muligheder.
1: Jeg vil kunne streame (Airplay2) til Beosound 9000 og dermed til de 2 Beolab 8002.
2: Jeg "skrotter" Beosound 9000 og vil kunne streame (airplay2) direkte til de 2 Beolab 8002,
Kunne man bruge en B&O Core til dette eller er der en bedre / anden løsning ?
Hvordan forbinder man systemet ?
Mvh
Morten
Af Gobbe
#339820
Hej Spoxy
Bryder mig ikke rigtigt om den løsning da Airport Express er udgået.
Jeg kan da heller ikke forbinde en Airport Express direkte til mine Beolab 8002 ?
Tak for indsparket :-)
Mvh
Gobbe
  • 1
  • 239
  • 240
  • 241
  • 242
  • 243
  • 326