Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#319910
hugosarang skrev: 3. okt 2020, 17:26
Millemis skrev: 2. okt 2020, 09:46 Nej, jeg spørger bare om, hvad du tænker som en løsning til de steder i et hus, hvor folk også gerne vil høre musik hhv have musik som baggrundsunderholdning (er jo så moderne).
Det kan vel ikke være det Sound Center, som du indtil nu har nævnt som det eneste eksempel på ‘et B&O kerne produkt’ - det er vel mere beregnet til en tv-/biograf-agtig løsning i en stue.

Mener du måske, at folk ikke behøver ‘lyd’ i køkkenet, I spisestuen, på badeværelset....?
Eller hvad er det, som B&O burde tilbyde til sådanne formål...efter din mening?

P.S. Der hersker ingen tvivl for mig om, at de allerede tilbyder adskillige produkter (f.eks det allerede nævnte BS1) til dette, men.....



P.P.S. Jeg regner ikke med at der vil være væsentlige forskelle i et ‘nyt’ Eclipse 2 Soundcenter fra det nuværende.
Forskellen vil være, at der bliver mulighed for brug af f.eks et CX-LG/tv og mulighed for udskiftning af dette til et senere - samt at integrationsløsningen bliver som det kendes fra Harmony og Stage med LG/tv.
Så se du bare at få købt den A/V receiver, du drømmer om :p


MM
Jeg har fået af vide det GX og cx vil ikke kunne bruges men kun nyere tv end gx.

Håber personligt på at man kan vælge cx den er billigere og kan det samme.
Hovsa, jeg mente nu også GX - men nu er det for sent at rette det.

Rent bortset fra det med prisen - og hvor vigtigt er det så samlet set - er det vel fornuftigt at satse på GX.
Der er stadigvæk en del, der har tv’et på gulvet, på stand....og som kan se det bagfra.

MM
#319946
Billede
Millemis er du i tvivl går du bare i Din B&O butik, så forklare de díg det hele. :p
_________________________________________________________________

Billede__________________________________________________________________
Test: LG GX OLED TV - Click here.
____________________________________________

LG's GX er et OLED-tv med 4K-opløsning og fladt design.
Det blev lanceret i 2020 og findes i 55, 65, 77 tommer.
Click here.
#319952
Peter Pan skrev: 4. okt 2020, 19:59
Millemis er du i tvivl går du bare i Din B&O butik, så forklare de díg det hele. :p
_________________________________________________________________
____________________________________________
Hvad får dig til at tro at jeg er i tvivl?

MM
#319956
Billede

Her får du et komplet overblik over LG's TV i 2020 - Læs her.
_________________________________________________________
LG tilbagekalder visse OLED TV i Europa. Årsagen er, at "powerboardet har risiko
for strømoverløb". Elektronikken bag OLED-skærmen kan således overophede.

2017: 65-tommer LG OLED65C7 (sidder også i B&O Eclipse)
Læs mere her.
#320022
@ MM.
Så må tiden vise om Eclipse ejer med de beskrevet fejl på ders LG OLED
65-tommer C7, får byttet til et panel, der kan integreres med sound centret.
Teknisk assistance for skift til nyt powerboard, kan vel også være en mulighed.
Tror ikke de i B&O butikken kan svare på det. O_O
#320032
Nu var det en seperat serie, der blev brugt til Eclipsen.
Så måske er den ikke ramt.

Men det skal da afklares.
Og mon ikke det bliver det - der er mange medarbejdere, der har Eclipsen derhjemme og der står også nogle stykker i Struer, i Beohome osv...

MM
#320120
Millemis skrev: 3. okt 2020, 22:21
hugosarang skrev: 3. okt 2020, 17:26
Millemis skrev: 2. okt 2020, 09:46 Nej, jeg spørger bare om, hvad du tænker som en løsning til de steder i et hus, hvor folk også gerne vil høre musik hhv have musik som baggrundsunderholdning (er jo så moderne).
Det kan vel ikke være det Sound Center, som du indtil nu har nævnt som det eneste eksempel på ‘et B&O kerne produkt’ - det er vel mere beregnet til en tv-/biograf-agtig løsning i en stue.

Mener du måske, at folk ikke behøver ‘lyd’ i køkkenet, I spisestuen, på badeværelset....?
Eller hvad er det, som B&O burde tilbyde til sådanne formål...efter din mening?

P.S. Der hersker ingen tvivl for mig om, at de allerede tilbyder adskillige produkter (f.eks det allerede nævnte BS1) til dette, men.....



P.P.S. Jeg regner ikke med at der vil være væsentlige forskelle i et ‘nyt’ Eclipse 2 Soundcenter fra det nuværende.
Forskellen vil være, at der bliver mulighed for brug af f.eks et CX-LG/tv og mulighed for udskiftning af dette til et senere - samt at integrationsløsningen bliver som det kendes fra Harmony og Stage med LG/tv.
Så se du bare at få købt den A/V receiver, du drømmer om :p


MM
Jeg har fået af vide det GX og cx vil ikke kunne bruges men kun nyere tv end gx.

Håber personligt på at man kan vælge cx den er billigere og kan det samme.
Hovsa, jeg mente nu også GX - men nu er det for sent at rette det.

Rent bortset fra det med prisen - og hvor vigtigt er det så samlet set - er det vel fornuftigt at satse på GX.
Der er stadigvæk en del, der har tv’et på gulvet, på stand....og som kan se det bagfra.

MM

Jeg undrer mig over at B&O vælger GX panelet der er ca. 6.000 kr. dyrere end CX panelet.
LG 55" GALLERY GX 4K med integreret vægbeslag er skræddersyet til vægmontering og kan monteres tæt på væggen uden gab.
Kunne det tænkes at B&O vil gøre brug af dette beslag, og måske levere Eclipce mk2 som en særskilt "surroundbar" til vægmontering under GX? Eller kommer den som en samlet enhed, men så kan standard vægbeslaget sikkert ikke bære den noget større vægt?
Vedhæftede filer
5A99C20D-E9FC-4D1D-A8F9-BAD8F52021C1.jpeg
5A99C20D-E9FC-4D1D-A8F9-BAD8F52021C1.jpeg (143.89 KiB) Vist 2013 gange
#320133
Kunne tænkes....men hvad hvis den skal stå på gulvet?
Standen, der kan dreje, er stadigvæk meget populær - det er langt fra alle, der ønsker tv’et op på væggen.

MM
#320161
Millemis skrev: 7. okt 2020, 22:30 Kunne tænkes....men hvad hvis den skal stå på gulvet?
Standen, der kan dreje, er stadigvæk meget populær - det er langt fra alle, der ønsker tv’et op på væggen.

MM
Hvis den nye ECLIPSE leveres som 2 separate enheder er der jo mulighed at gå "STAGEvejen" der har flere gode løsninger med en gulvstand....som nødvendigvis ikke behøver at være motoriseret. Som potentiel køber glæder jeg mig virkelig til at se "GIRAFFEN".
  • 1
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 326