Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#334100
Min oplevelse: Apple stoppede opdatering af min iPad ved ISO 9.3.5. som
nu ikke mere er nok til at streame DR-TV til Apple TV 3. Det er Apples
måde at 'tvinge' os til at købe nyere versioner, hvis vi ønsker at følge med.
Jeg valgte en iPhone. Elles må vi vælge andre veje. Sådan er det bare.
#334211
Vi har fået nogle kommentarer fra Bang & Olufsen vedrørende segmentet for skærme på omkring 40". De har jo gjort sig en del i dette segment af TV-skærme førhen, men med Horizon ude af billedet, tilbyder de ikke længere produkter.

Vi har også talt med dem om et par andre ting, så der kommer en artikel online i næste uge.

PS: Bang & Olufsen har også deres første fysiske præsentation i lang tid planlagt til den 16. september. Det er ikke en klassisk produktlancering, men det lyder som om, at der kommer nogle nyheder på dagen.
#334222
faldo skrev:Jeg har et sæt beolab 18 og e beolab 19, som jeg gerne vil koble sammen med mit Sony TV og Apple TV (2021).
Hvilke muligheder vil I anbefalde som mellemled mellem højtalerne og sub og tv’et ?
Vil gerne kunne skrue op og ned på Apple TV fjernbetjeningen. Så tænker noget hdmi arc. Men det vil være fedt,
hvis Apple TV lyden kunne gå direkte i det her mellemled også gå op til tv’et. Tænker det vil gøre lyden er god.
Hej faldo.

Har du set på HALL WiFi Streamer ? - Tryk her.

Har dit Sony TV HDMI ARC tilslutning ?, for det er vigtigt for at kunne
styre volumen via TV'ets fjernbetjening.

Du får brug for: 1 x Power Link (RJ45) ud af HALL WiFi Streameren.
Du får også brug for 1 eller 2 stk. Powerlink splitter box 3 x RJ45
female - Part number 3132047.

Billede
Billede
BeoLab 19 Sub tilsluttes med trigger strøm via 1 x Power Link (RJ45)
Beolab 18 tilsluttes med trigger strøm via 2 x Power Link (RJ45)

Apple TV (2021) tilsluttes TV via HDMI in. Styres som en selvstendig
stream enhed, med f.eks iPhone / iPad.
_________________________________________________________

faldo. Du skriver 'Apple TV lyden kunne gå direkte i det her mellemled
også gå op til tv’et'. Her er jeg ikke helt klar over hvad du mener.
Du får lyden fra de tilsluttede BeoLab højttaler. TV'ets højttaler deaktiveres.
___________________________________________________________

Billede SKÅL.

faldo skrev:Tak, jeg prøver sådan en boks og lidt kabler :) Boksen kommer i morgen.
#334244
LG OLED G1 (55,65.77 ") 2021 TV - - - Lyd.

Siden 2017 har LG leveret Dolby Atmos surround sound-understøttelse på sine bedste tv'er,
både ved brug af indbyggede lydhøjttalere og ved at udsende sådan lyd til eksterne højttalere,
der er kompatible med dette lydformat. Højttalersystemet i G1 -modellen er fremstillet i henhold til skema 4.2 med en samlet effekt på 60 watt.

Virtuel 5.1.2 surround-blanding af mikrofon giver forbedret lyd gennem de indbyggede højttalere, mens Auto Volume Leveling sikrer ensartede lydstyrkeniveauer, når du skifter kanal eller applikation. Funktionen Wireless Sound Sync er tilgængelig for at forbinde og overføre lydindhold på mobile enheder. Derudover understøtter tv'et den nyeste WiSA trådløse flerkanalslydteknologi. Med det kan du sende lyd fra dit tv til kompatible WiSA -højttalere (i øjeblikket har Klipsch, Bang & Olufsen, Axiim, Enclave Audio det allerede). I dette tilfælde taler vi ikke kun om standard 5.1 - lyd, men også om moderne formater, herunder Dolby Atmos. WiSA's Summit -teknologi understøtter ukomprimeret multikanallyd (op til 8 kanaler). WiSA hævder, at lydkvaliteten er 20 gange bedre end Bluetooh og Wi-Fi. / Forum for LG TV.
Brugeravatar
Af Millemis
#334312
Peter Pan skrev: 30. aug 2021, 08:08 Berlingske Mandag 30.08.2021.

Bang & Olufsen er hårdt presset af coronakrisen og indkalder nu til ekstraordinær
generalforsamling for at få opbakning til at sælge aktier og dermed skaffe penge.
Tryk her.
Artiklen er fra Tirsdag d. 12. maj 2020, kl. 08.24.
Hvad vil du med den nu halvandet år efter?

M O-O M
  • 1
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 215
  • 326