Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af sd2100
#355523
ozcanp13 skrev: 29. nov 2023, 10:46 Hvornår kan vi se frem til et Beolab 8 review? :D
Beolab 8 er ikke en decideret "hjemmebio" højttaler, så det er nok ikke her, at der kommer en anmeldelse. Med mindre det er som baghøjttaler til Beosound Theatre (i stil med anmeldelse af Sonos Era300) + Arc).

Prøv i stedet at spørge hos rec.dk.
Brugeravatar
Af Millemis
#355534
Beolab 8 kan bruges som enhver anden Beolab.
Alt, der har Powerlink-udgange, kan bruges som kilde…..selv et gammelt Beocenter 9500.
Og de er - sammen med Theatre - bestemt ikke kun beregnet til at være baghøjtalere.
De kan sagtens være fronter….eller hvad med 6 af dem 5.4.x opstilling 🤗
Det er jo så moderne….hvad med et stereosæt/BL8 og en pladespiller!
Af TSizzle
#356047
Håber lidt der er en herinde, som kan hjælpe mig med at gennemskue, hvordan jeg bedst griber det her problem an:

Jeg har i dag et sæt Beolab 9 sat til mit TV som primære højtalere, det fungerer skide god, men jeg savner følelsen af, at blive "omringet" af lyden.
Derfor har jeg sat mig for, at 2024 skal være året, hvor jeg skal have fingrene i en Beosound Stage, og så bruge mine Beolab 9 som baghøjtalere.

Men hvordan f.. får jeg lettest muligt det hele koblet sammen?
Af sd2100
#356049
TSizzle skrev: 28. dec 2023, 21:34 Håber lidt der er en herinde, som kan hjælpe mig med at gennemskue, hvordan jeg bedst griber det her problem an:

Jeg har i dag et sæt Beolab 9 sat til mit TV som primære højtalere, det fungerer skide god, men jeg savner følelsen af, at blive "omringet" af lyden.
Derfor har jeg sat mig for, at 2024 skal være året, hvor jeg skal have fingrene i en Beosound Stage, og så bruge mine Beolab 9 som baghøjtalere.

Men hvordan f.. får jeg lettest muligt det hele koblet sammen?
Det kommer nok ikke til at ske. Beosound Stage er en soundbar uden mulighed for udbygning til surround.
Brugeravatar
Af Millemis
#356051
Også jeg må nok skuffe dig - der er ikke nogen ‘surround-decoder’ i en Stage.
Den er lavet til at være en selvstændig enhed.
Der er godt nok spekulationer om, at der - på en eller anden måde - skulle komme support for Mozart-baserede højtalere som ekstra højtalere.
Jeg betragter det som ønsketænkning - det ville kræve så meget ændring, at de stort set først skulle lancere en MK2 (eller en ny) version.

Almando skulle efter sigende have lavet en ‘SoundCenter Surround’, som skulle kunne bruge Stage som center…..
…..men det er en meget begrænset løsning efter min mening (og dyr).
Jeg er ret sikker på at Stage ikke egner sig som ægte centerhøjtaler.

Den rigtige (og eneste B&O) løsning er Beosound Theatre!
Ellers skal man over i noget-AV-receiver-noget - eller måske eksperimentere med et Beosystem 3.

MM
Af sd2100
#356053
En surround receiver som eks. Marantz CINEMA 70, har pre out. Med den løsning burde du kunne bruge dine Beolab 9 som fronter og så være frit stillet mht. surround højttalere - mao. både passive og aktive højttalere kunne bruges som surround.
  • 1
  • 322
  • 323
  • 324
  • 325
  • 326