Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#278934
Rasmus Larsen skrev:Noget andet: WiSA har fået lavet et certificeringsprogram til bl.a. tv-skærme. 'WiSA Ready' hedder det. Om der kommer logo, er jeg ikke klar over.

WiSA Ready er certificerings-program for TV, spilkonsoller mm.

Millemis, var det dig der tidligere nævnte, at B&O har låst deres WiSA-implementering til BeoLab-højttalere? Eller husker jeg galt?
Ja, det så jeg også lige.
WiSA-folkene har nok brug for en relancering af deres teknologi - en certificering har der dog været længe.
De er sikkert ikke helt tilfredse med, at WiSA ikke har fået den udbredelse, som det fortjener.
Grunden er nok, at det indtil nu udelukkende har været at finde i ret dyre produkter.

Om denne nye - som jo slet ikke er ny - USB-pind kan ændre på det, er spændende.
Det er jo ikke nok at købe den og putte den i en USB-port.
Produktet skal være WiSA-kompatibelt - og hvis vi snakker multikanal, skal der jo også være en eller anden passende lydbehandlingsenhed tilstede.
Og højtalere i den mellemste (eller sogar lavere) prisklasse findes heller ikke - ikke endnu i hvert fald.
Jeg ønsker dem held og lykke - men måske er teknologien for avanceret og krævende for folk, som ikke er meget for at ofre penge på lyd/lydkvalitet.

P.S. Mit tv/en Avant2014 har WiSA indbygget :)

Mht ‘låst til...’ - det er jeg også stødt på tidligere. Men jeg ved ikke, hvor det kommer fra....og om det er sådan.
B&O har i sin tid jo været meget inde over ved udviklingen af WiSA - om de så har fået lavet nogle særaftaler, er ikke mig bekendt.
Og måske er de netop nu udløbet?
Men det må du/i jo kunne finde ud af....i er jo journalisterne :p

MM
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#278938
Millemis skrev:Men det må du/i jo kunne finde ud af....i er jo journalisterne :p
aaaaahh, skal vi nu også selv undersøge sådan noget... :D

Apropos, ved I hvilke LCD-paneltyper der sidder i hhv. Horizon, Avant NG og BeoVision 14? Vi har i dag lanceret TV-databasen, men har ikke nået at følge op på alle tekniske specifikationer i B&Os modeller.
Brugeravatar
Af Millemis
#279000
Så skal du ha’ fat i en hel masse WiSA-modtagere til dine Penta’er, BL4000 og BL7-4.
Samt håbe på, at der er nogle der laver software (til et tv), der understøtter multikanal-lyd - og ikke blot stereo/2-kanal-lyd.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279003
@ Millemis - Du må altså læse lidt mere om alt det der sker på soundbar fronten.

Multikanal lyden / center lyd, vil i fremtiden blive leveret via en soundbar, med sub
tilslutning. Så det er blot den elendige 2-kanal stereo lyd, som idag leveres via mini
fladskærms højttaler, der skal afløses af en LG Innotek, og et sæt BeoLab højttaler.
Brugeravatar
Af Millemis
#279036
Jeg troede da ellers, at du var til højtalere og ikke til aflange spilledåser.....
.....med DSP-humbug.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#279037
Peter Pan skrev:Billede
Jeg vil da håbe at dette ender med at blive muligt.
Og så har soundbar (og hvad de kan hhv ikke kan) jo ikke ret meget med dette at gøre...
...det, som du går og håber på.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#279039
Millemis skrev: Nu er jeg langt fra Sonos-bruger/-tilhænger.
Men måske har Sonos med deres nyeste Sonos Beam alligevel fat i den lange ende.
Det lader til at være et produkt, som hr og fru Hansen kan finde ud af at tilslutte og som ikke lægger op til diverse BS om pseudo-Atmos, pseudo-surround og lignende.
Apropos soundbar og være ‘langt fremme’ - måske undgik det din opmærksomhed, at jeg skrev dette for par sider siden.
Nok kun Sonos kan tillade sig at lave og markedsføre en så ‘kedelig’ soundbar.
De kan det - men ingen marketingsafdeling fra et hvilket som helst andet firma, ville kunne nøjes med dette.
De ville - i så fald - ikke kunne køre frem med nutidens floskler om ‘fantastisk rumklangs-oplevelse’, 3D-lyd, ‘ekspansiv ydeevne til både film-, tv- og musikafspilning’, Dolby Atmos kompatibel osv osv.
De ville ikke have så meget at skrive om, når de skulle profilere deres produkt overfor andres.

Men måske det er en soundbar i stil med den fra Sonos, folk i almindelighed har brug for som erstatning for fladskærmens mini-højtalere.
De, der vil mere - og har brug for mere - ved, hvor de skal kigge hen i jagten på bedre lyd.
Her skal der rigtigt potionerede højtalere til - og her kan WiSA-teknologien iøvrigt sagtens benyttes for at minimere kabeltræk.

Multikanal lyden / center lyd, vil i fremtiden blive leveret via en soundbar, med sub tilslutning.
Helt sikkert vil en sådan soundbar kunne imponere folk, især hvis de ikke er vandt til andet.
Har man hørt den ægte vare - endda blot som et godt traditionelt 3.1/5.1/7.1 setup - vil man nok kunne høre forskellen.

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279045
@ Millemis
Derfor Millemis. Mit Tv / setup fejler endnu ikke noget. Så lad os nu se hvad det ender med.
Jeg tror dog ikke der vil være meget B&O at finde, i mit kommende setup, udover hvad jeg
allerede har, når mit BV 7 går i udu.
Så må vi iøvrigt se hvad dette kan ende med - Tænk jeg måske en dag kan tale med mine Penta'er. <B Der bliver sku gang iden når 2 x 500W svare igen. :D
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1537509810
Brugeravatar
Af Peter Pan
#279057
Rasmus Larsen skrev:Apropos, ved I hvilke LCD-paneltyper der sidder i hhv. Horizon, Avant NG og BeoVision 14 ?
Måske du finder oplysninger her - :p ” Klart at Millemis - B&O-ambassadør uden vederlag - Ikke vil svare på det.

BeoVision Horizon - Avant NG - BV 14 - “Philips” software og indmad ?

Vi har modtaget et tip om at det skyldes et tæt samarbejde med TP Vision,
det TPV-ejede selskab der udvikler og producerer Philips TV til bl.a. Europa.
Til de nye B&O TV med Android TV, der er det TP Vision der leverer indmad
og software, lyder tippet. Brikkerne falder på plads nu. TP Vision har netop
en afdeling for software-udvikling i Bangalore, Indien. Samme by som modtog
en stribe af de nye B&O TV tilbage i november 2015.

https://www.recordere.dk/2016/06/bang-o ... er-nye-tv/
Brugeravatar
Af Millemis
#279063
@Peter Pan
Nu spurgte Rasmus til ‘paneltyperne’.
Det kan jeg ikke svare 100% på.....
....og dit indlæg lyder mere som et hade-indlæg end som et konkret svar på netop dette.

MM
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 326