Debat af TV-lydsystemer, soundbars, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen på tv-skærmen skal hæves
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292841 Jeg er personligt MEGET imod de her brandede remotes, hvor en producent skal møve sig ind og have sit (grimme) logo på en ellers formidabel fjernbetjening. Men det er trods alt noget, at man kan købe en version der er pænere.
Brugeravatar
Af Millemis
#292851 Det eneste jeg savner fra version 1 er Back- og Menu-knapperne - i stedet for de to ikoner.....
.....som vel stammer fra dengang, tv’ene var Android-baserede.

MM
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292854 Alle de øvrige producenter, som laver andet end Tv har da også remotes uden Amazon-knap? Det er så ikke dem alle, der er gearet til at kunne betjene et Tv, da de typisk kun virker med det ene produkt de sendes sammen med. Der er dog enkelte, som sælger remotes helt ude branding fra Netflix og co. såsom Samsung.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292872 Det handler ikke om at “måtte”. Hvis du vil have “Netflix” certified logoet, så skal der være en knap på fjernbetjeningen. Det er ret enkelt, så det behøver vi ikke bore mere i.
Brugeravatar
Af Millemis
#292873 Beklager, men så forstod jeg ikke dit forrige indlæg...
Jeg formulerer det så anderledes - kan/må et tv vise Netflix (via en indbygget app) uden at være certificeret og dermed uden at have en Netflix-knap på remoten?

MM
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#292877 Ja. Samsungs TV har eksempelvis ikke knappen. Man vælger selv, og det eneste man mister er retten til at være med i Netflix’ kæledægge-klub.
Brugeravatar
Af Millemis
#292883 Så kan jeg kun se, at B&O har valgt at tilføje de to knapper per automatik fordi LG(-tvdelen) er medlem af denne klub.
Eller er det måske fordi de mener, at de, der har en Eclipse, også har brug for de knapper :s

Alle andre steder, hvor man kan bruge en BROne/BT er der dog ikke brug for dem....f.eks til betjening af en A3, BS1 - her er de 4 (!) MitValgs-knapper nok mere brugbare.

En ‘brandet’ BROne kommer aldrig ind i huset her !:(

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292890 Millemis sådan kan du blive medlem af kæledægge-klub.

Et lille DIY projekt, og et LG55C8 TV. Så køre det også for dig. <B
Alternativ til vægophæng. Så er det nemmere at komme til. Standen
drejer i foden. Standen er nem at finde brugt, da BeoVision 7 er udgået.

Billede
Brugeravatar
Af Millemis
#292891 Mine tv hænger på væggen....så du må selv diy’e med de dersens stande og dit nye darling-tv.

Hvis jeg skal til dem, trækker jeg dm bare helt ud fra væggen

P.S. Kunne du ikke tænke noget hæve/sænke-bord ind i det projekt......så det bliver lidt mere spiseligt for fruen —— når nu hun ikke får sin Rulle-Ole(d) O_O

MM
Brugeravatar
Af Peter Pan
#292901 @ Millemis
Kender jeg fruen ret - ender det nok før eller siden med et LG tv, hvor skærmen
ruller op/og ned. LG's tv 2019 versioner, skulle blive lanceret i andet kvartal.
Glæd dig :p . Jeg slipper dog ikke mit BeoVision-7, før det brænder ud / dør.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#293063 Flatpanels.dk. LG lancerer i år 4K OLED med HDMI 2.1, første 8K OLED og første
sammenrullelige TV. Her er vores indledende indtryk efter at have tilbragt noget tid
i selskab med skærmene samt teknisk information om HDMI 2.1 funktioner mm. -
Læs mere her.
Brugeravatar
Af Peter Pan
#293165 7.1 surround dekoderen i mit BeoVision 7 hånterer stadig 5.1 surround lyd fra Netflix film rigtigt godt. Når LG i 2019 tv vælger emuleret (efterlignet) 4.2 surround kanaler. Hvordan mener i så lyden fra en Netflix film vil blive formidlet, i forhold til 5.1 surround fra BV 7 / BV Avant. ? .
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#293167 Hvad tænker du på? Lyden sendes jo ud af en alt for lille højttaler, så om det er 4.2, 7.1 eller 2.0 er for så vidt fuldstændigt ligegyldigt. Det lyder som en dåse uanset hvad. Hvis du tænker på R-modellen, så har den en større soundbar, men i min erfaring, så er selv de mere potente Atmos-soundbars ikke opgaven moden - og da slet ikke målt ift. et dedikeret surroundsetup.

5.1 lyd fra et "rigtigt" surroundsetup slår 4.2, 7.2.1 mv. fra én soundbar på selv en dårlig dag.

Men skal vi ikke skrue lidt ned for de her "emuleret", "mono" mv. Det er dine fortolkninger af hvordan lyden er. Hvis TV'et har diskrete kanaler til stereo, 4.2 lyd, 7.2.1 lyd mv. så kan du da ikke påstå, at det er emuleret.