Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af persen61
#226762
Kan man have to Subwoofer hvor den ene er med 8 " bas og den anden er med 10" tilsluttet sit anlæg uden at der vil blive problemer med at den store vil blive dominerende, subs er af samme mærke. (System Audio)
Den gl. 8" står ved siden af mit anlæg til venstre og den anden vil komme til at stå til højre for min sofa ?
Kan disse to Subs justeres og lyde som en på mit Surround anlæg, og hænge sammen med front højtalere ?
Surround Receiver har højre og venstre udgang til subs.
Af bromberg
#226764
Det kan du sagtens. Det er da optimalt med 2 ens, men der er stadig meget at vinde med en ekstra.
Om din receiver har en eller to udgange til sub er også lige meget. På med en splitter. Men den vil ikke kunne lave en eq med 2 Subs på en udgang.
Så hvis du kan styre crossover, volumen mm på sub nr2, så kan du indstille den "eksternt" istedet for at receiveren gør det
Af persen61
#226772
bromberg skrev:Det kan du sagtens. Det er da optimalt med 2 ens, men der er stadig meget at vinde med en ekstra.
Om din receiver har en eller to udgange til sub er også lige meget. På med en splitter. Men den vil ikke kunne lave en eq med 2 Subs på en udgang.
Så hvis du kan styre crossover, volumen mm på sub nr2, så kan du indstille den "eksternt" istedet for at receiveren gør det
Surround Recieveren har som sagt højre og venstre audio udgang for Subwoofer, kører lige nu på venstre udgang da 8" står til venstre, så skal jeg "bare"have 10" tilsluttet højre udgang.
Crossover må være det samme for begge Sub'er da de skal passe med mine fronthøjttaler ?
Så det bliver volumen der skal bruges mest tid på, for at 10" eren ikke bliver den dominerende.