Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Kenny1981
#203733
Hej alle,

Jeg har et lidt ældre Bose V30 som indtil nu har fungeret helt okay. Anlægget har de sidste 3år været koblet til min Zaptor boks og alt har fungeret.

Min Zaptor er nu kasseret og jeg vil derfor have mit Bose V30 sat direkte til fjernsynet uden om boksen.

Mit fjernsyn er et gl. Samsung Led 6' serie med 4stk HDMI samt en optisk lyd forbindelse.

Jeg har prøvet men kan ikke få det til at fungere, ingen lyd.

Har googlet for svar, men uden held.

Finder der en venlig sjæl i dette forum som kan hjælpe?
Brugeravatar
Af radiomand
#203757
Kan Bose V30 stadigvæk spille radio, hvis ja, har du forbundet et digital kabel fra dit Samsung til Bosen ?, hvis ja er digital indgangen tilpasset til den indgang du bruger i Bosen ?
Af Kenny1981
#203784
Hej Jess,

Tak for dit svar.

Nu virker det til dels - det viste sig, at det optiske kabel var defekt. Ikke lige det man forventer.

Nu kører lyd ud over Bose - men jeg oplever en mærkelig "skratte" lyd når jeg kører over på en kanal med Dolby 5.1. Lyden er kun ganske kort og herefter er lyden iorden. Intet problem ved kanaler/programmer som kører i stereo.

Hørt om det før?
Brugeravatar
Af radiomand
#203795
Der er højt sandsynlig fordi at bose først skal "fange" Dolby 5.1 signalet og derefter decode det til korrekt lyd.
Har du software opdateret dit Bose anlæg fornylig ?.
Af Kenny1981
#203850
Har haft det anlæg siden 2009 og har ikke Firmwareopdateret. Jeg ledt overalt på nettet og kan intet finde som understøtter det gamle anlæg.

Har mailet til Bose - så må vi se om de gider/kan hjælpe.

Andre ting der kan forårsage den irriterende lyd?
Brugeravatar
Af radiomand
#203867
Software til V30 kan ikke officielt ikke downloades fra nettet, du skal have en CD fra Bose, der kan dog gå en rum tid da servicen hos Bose ikke er optimal pt. (kan dog downloades fra div. uofficielle sider)
Af Kenny1981
#204375
Hej Igen Jess,

Bose var rigtig flinke til at hjælpe - jeg har idag modtaget skiverne og har netop opdateret systemet.

Det hjalp ikke.

Der kommer stadig en irriterende "skratte" lyd når jeg er på janaler som sender i 5.1.

Andre idéer til løsning?