Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#202712
Hej

Jeg har haft kigget efter et tv-bord i stil med Unnu 231, men de er enten ikke dybe nok til min forstærker (Onkyo TX-NR809) eller også er de vanvittigt dyre. Derfor har jeg planer om at bygge et selv.

Jeg har tænkt mig at bruge Unnu 231 som model, dvs. det skal være væghængt, med stoflåger og i en hvid finish, jeg tænker ikke højglans. Regner med at bruge 22mm MDF til at lave det, og er bl.a. i tvivl om man skal få en autolakerer til at male det eller man selv kan ordne det.

Jeg har kigget nettet igennem efter lignende projekter, og der er en del af dem, de er blot meget gamle og uden så meget info om slutresultatet.

Er der nogen herinde der har input til hvordan man laver sådan et møbel eller evt. selv har været i gang?

På forhånd tak
#202713
Det lyder som et spændende projekt. Baseret på mine erfaringer so far ville jeg:

1) Køre en tur i Silvan/Bauhaus og få pladerne skåret ud efter mål (når man køber efter kvadratmeterprisen er udskæring gratis); de har værktøjet til at gøre det ordentligt (så længe du kan leve med lige snit).
2) Bore/forbore alle huller osv. i pladerne (selv).
3) Få en autolakør til at male pladerne.
4) Skrue dem sammen; nu er det næsten som Ikea ;P

Hvis du kan leve med en lidt ringere finish (eller har hænderne skruet rigtigt på + kan skaffe det rigtige værktøj), kan du også prøve at kaste dig ud i at male selv; men det er altså ikke piece of cake.
Af prodic
#202721
Jeg valgte personligt at kaste mig over en løsning fra http://www.hifimoebler.dk/.
Naturligvis ikke det samme som at lave det selv, men jeg fik det jeg havde brug for :-)