Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Marineflyver
#200868
Hej

Jeg har et Apple TV (3. Gen), som jeg gerne vil tilslutte min Philips HTS 8100 SoundBar, så jeg kan streame lyd til soundbaren....med mindre man både kan streame lyd og billede til den. Er der nogen, der har et godt forslag til, hvordan jeg får god lyd til billige penge, hvis disse skal kobles sammen?

Marineflyver :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#200878
Og HDMI-porten går jeg ud fra bliver brugt til tv'et?

I så fald skal du have omdannet lyden fra den digitale udgang på Apple TV til et analogt lydsignal. Du skal have fat i en digital->analog converter. Det giver typisk stereo lyd, så husk også at slå Dolby fra inde i lydindstillingerne på Apple TV. Det skal opsættes via en tv-skærm første gang.
#200881
Ok, tak. Ja, HDMI er en output til TV'et.

Hvis jeg kobler Apple TV'et til mit TV via HDMI og gennem en digital -> analog konverter kobler Apple TV'et til SoundBar'en, vil det så betyde at ser jeg film/video gennem Apple TV'et så kommer lyder i SoundBar'en i stedet for i TV'et og ingen lyd går gennem HDMI? Jeg spørger fordi jeg kun er interesseret i lyd i SoundBar'en, når jeg spiller/streamer musik til Apple TV'et.