Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Phasio
#198884
Jeg har lige købt mig en Onkyo NR-TX636 forstærker og skal købe nogle højttalere. Jeg er blevet tilbudt et sæt Dali Lektor 2 højttalere - vil dette være et godt setup?
Af Phasio
#198892
Tak for det hurtige svar :-)

Min stue er (relativt) stor, omtrent 40kvm - tror du et sæt Lektor 2 vil være nok til det? Det skal slet ikke være technorave i hytten - men lytter til blandet musik og ser film hvor jeg sætter pris på god lyd... :-)
#198900
Dali Lektor 2 er lige små nok til at kunne spille en stue på 40 kvm op, du skal minimum op i et sæt 200 watts gulvhøjttalere med 7 tommer bas enheder, for at opnå en rimelig fyldig lyd i et rum af den størrelse, alt under vil lyde utroligt tyndt - også selv om du lytter til musik ved forholdsvist lavt lydtryk :) Et sæt passende højttalere til en stue af den størrelse, kunne passende være et sæt B&W 804, eller noget i en tilsvarende størrelse - B&W lyden matcher iøvrigt glimrende til Onkyo forstærkere - prøv f.eks. at starte med et sæt B&W CM8, for at holde det i et rimeligt prisleje, hvor de fleste stadig kan følge med, eller noget i Dali serien der svarer til evt. :)
Af Phasio
#198902
Tak for inputtet Rock - de er desværre lidt over mit budget (havde håbet på et sæt for mellem 3-4.000,- (kigger også brugt), men jeg din pointe mht. en større højttaler er modtaget. Tror jeg vil kigge lidt mere rundt - hvis i har nogle foreslag til en større god/billig højttaler må i endeligt sige til :-)
God aften
Af Phasio
#198903
Tak for inputtet Rock - de er desværre lidt over mit budget (havde håbet på et sæt for mellem 3-4.000,- (kigger også brugt), men jeg din pointe mht. en større højttaler er modtaget. Tror jeg vil kigge lidt mere rundt - hvis i har nogle foreslag til en større god/billig højttaler må i endeligt sige til :-)
God aften
#198906
Dali Zensor 7 til 2899kr. pr. stk. vill være et godt bud, selv om den ligger en anelse over dit budget :) Er en gulvhøjttaler med 7 tommer bas, som er nogenlunde nem for forstærkeren at trække - 6 ohms højttaler med god følsomhed på 90 Db - gir en god fyldig lyd og er et godt match til Onkyo'en :) Mindre kan næsten ikke gøre det i en stue af den størrelse :) Du kan læse mere om den hos HiFi-Klubben f.eks. hvor der også er en link til en test af den :)
Så har du også en nogenlunde ide om hvad du skal gå efter i størrelse, hvis du evt. vil afsøge brugt markedet - go' fornøjelse med jagten efter din nye lyd :)
Af allo
#198919
speakers til de små 3-4000kr. lyder som speakers til 3-4000kr. (brugte eller ej)

40kvm kan fyldes op med hvad som helst...- mindre end Lektor 2 og U name it (de skal bare skrues op ;) - men det nok ikke det det går ud på...

jeg synes ikke at Lektor 2 lyder godt (eller bare ok...) - og du finder ikke noget der giver mening ("hvor jeg sætter pris på god lyd") til de 3-4000kr. - det kan du glemme alt om :) (også fordi der ikke sidder lydprocessor i TX 636 der er værdig at tale om - uden at tale ned om den ;) )

Zensor 7 lyder intetsigende der siger spar 2 (og som altid så taler jeg kun for mig selv) - de kan larme - ja - men de lyder intetsigende

hvis du vil have fornuftig lyd så vil jeg sige: spar op...- 8.000kr og så kan du gå på jagt (især på tyske hjemmesider!) - men sådan som jeg kender livet så sidder du med en av receiver og du VIL BARE TÆNDE FOR OG BRUGE DEN !!!NU!! :D - ikke?!?!

blot to første bedste hjemmeside som du evt.kan kigge på:

http://www.hifi-schluderbacher.de/shop/ ... echer.html

http://www.elektrowelt24.eu/shop/index. ... 153530b626
Af Phasio
#198920
allo skrev:speakers til de små 3-4000kr. lyder som speakers til 3-4000kr. (brugte eller ej)

40kvm kan fyldes op med hvad som helst...- mindre end Lektor 2 og U name it (de skal bare skrues op ;) - men det nok ikke det det går ud på...

jeg synes ikke at Lektor 2 lyder godt (eller bare ok...) - og du finder ikke noget der giver mening ("hvor jeg sætter pris på god lyd") til de 3-4000kr. - det kan du glemme alt om :) (også fordi der ikke sidder lydprocessor i TX 636 der er værdig at tale om - uden at tale ned om den ;) )

Zensor 7 lyder intetsigende der siger spar 2 (og som altid så taler jeg kun for mig selv) - de kan larme - ja - men de lyder intetsigende

hvis du vil have fornuftig lyd så vil jeg sige: spar op...- 8.000kr og så kan du gå på jagt (især på tyske hjemmesider!) - men sådan som jeg kender livet så sidder du med en av receiver og du VIL BARE TÆNDE FOR OG BRUGE DEN !!!NU!! :D - ikke?!?!

blot to første bedste hjemmeside som du evt.kan kigge på:

http://www.hifi-schluderbacher.de/shop/ ... echer.html

http://www.elektrowelt24.eu/shop/index. ... 153530b626
"god lyd" er vel subjektivt - og hvis du mener god lyd kun kommer fra højttalere der mindst koster 8.000,- så er det jo selvfølgelig helt fair! Men der er nu en del at vælge mellem når man kigger på brugte højttalere, og dér er jeg absolut ikke enig med dig i at man får det samme for pengene som havde man købt nyt til samme pris ;-)

Men tak for linksne! Og jo du har ret - jeg er nemlig lidt utålmodig, haha :D Hvilke højttalere ville du så anbefale?
Af allo
#198945
jeg sagde at man ikke kan få noget godt til de små 3-4000kr. (brugt eller ej) - for du får ikke hi-end speakers (brugte) eller blot midrange til den pris...- hvis 'ja' (og her mener jeg - igen: brugte) så er de inkl.et par huller og par andre ting der lige skal fixes :D

ellers så sagde jeg ikke at "...man får det samme for pengene som havde man købt nyt til samme pris..."

"Hvilke højttalere ville du så anbefale?" - til en 40kvm dgl.st.? - det bliver mega svært...- vil helst sige: INGEN!!!! - men...- uden at sprænge dit budget:

(samme speakers - flere forhandler) http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... anton.html

evnt.: http://www.elektrowelt24.eu/shop/produc ... 153530b626

for det dobbelte kan du få (jaja - jeg ved det godt ;) - sådan kunne man bare blive ved og ved og ved ;) ! - men her taler vi faktisk om 'mindre' beløb som...- Ford Fiesta vs. AUDI!!! - så mega kæmpe forskel ville der være ;) ) noget som du ville ELSKE og nyde uden sammenligning...

som f.eks: Quadral Platinum M4 eller et par andre modeller...
Af Phasio
#198975
Tak Dare_Devil det vil jeg overveje :-) De er ihvertfald til en pris hvor selv jeg kan følge med ;)

Hvad med Dali 450? Der er ret mange af dem til salg brugt - kan de sammenlignes med dyrere/nye højttaler?