Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af kisraelsen
#198333
Hej,

Min far har "endelig" fået lov af min mor til at få et anlæg i stuen. Dog ved jeg eller min far ikke så utrolig meget omkring hvad der er godt eller skidt.

Det skal kunne:

- Streame fra deres mobiler (iPhone 4/iPhone 5s)
- Kobles til deres Samsung 5005 (det for gammelt til Samsungs SoundShare - desværre)
- ikke alt for dominerende højtaler design
- Trådløst


Håber i kan hjælpe! :)
Brugeravatar
Af hans123
#198336
En surround forstærker med airplay.

Evt kik forbi hifiklubben og kik efter mindre højtalere samt en subwoofer.

Skal der også være bluray afspiller ?

For 10-14000.- kan der fåes meget godt udstyr
Af pkmadsen
#198348
Jeg er på linie med Hans. Ind i hifiklubben. Brug hovedparten af pengene på højtalere. Dali Fazon Compact med sub. evt ,. En 5.1 reciever med airplay er alt rigeligt.. Og så er god 5.1 surroundlyd til film desværre alt for undervurderet i det her land..Held og lykke med projektet
#198349
Ingen af os er særlig meget tekniske indenfor lyd - Når vi snakker surround sound systems /hjemmebiograf systemer.. Så er det indeholdende 5 højtaler + sub (5.1) og en reciver som i mange tilfælde er en bluray afspiller?

Så man kan som sådanne godt købe følgende:

En receiver
2 bag højtalere
2 front
1 center
1 sub

også sætte dem sammen og få samme "oplevelse" som ved at købe et "system" som mange forretninger reklamere med?

Hvis dette er tilfældet, kan man så godt "mixe" forskellige mærker samt få det min far ønsker? (Trådløse højtaler, air play etc.)