Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af vitting
#198119
Hej, folkens.

Jeg har et LG fladskærms tv af ældre dato, som jeg bruger inde på mit gamer rum, når der skal spilles PS4. Jeg ar så så smart, at jeg tænkte jeg kunne koble nogle gamle computerhøjtalere til (mini jack). På tv er der dog ikke mini jack udgang, men lydudgang som hedder "Variable Audio Out", som er to phono stik (rød & hvid).
Købte så derfor et Phono - Jack stik, og var sikker på det ville hjælpe, men ingen lyd kom der. PS. Har været inde og deaktivere lyden på tv'et.

Så nu står jeg og tænker om der er andet jeg kan gøre, eller om der er noget som jeg har gjort helt forkert?

Håber der sidder nogle kloge hoveder derude, som kan hjælpe en fortvivlet ung mand :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#198140
Jeg går ud fra at fejlen skal findes i, at de to phono stik på dit tv rent faktisk er indgange, og ikke udgange. De er beregnet til at tilslutte f.eks. et videokamera til tv'et.

Står der ikke angivet om det er input eller output lige ved siden af stikkene?
Af vitting
#198145
Stikkene hedder "Variable Audio Out", og med min lille smule viden, ville jeg jo mene at Out betyder at lyden burde komme ud af stkkene, men det kan også sagtens være jeg tager fejl?

Men kan det virkelig passe, at der ikke er nogen lydudgang på nogen tv?
Af PhDream
#198157
Når der nu står OUT, burde det også være lyd ud, med mindre der et noget helt galt.

Dog er det interessant med "variable". I min optik betyder det, at du kan regulere lyden via tv'et (og dets fj.betj.). Måske er problemet, at du har deaktiveret lyden? Hvad sker der, når du aktiverer den?

Har du prøvet hovedtelefonudgangen?
Af vitting
#198211
Prøvede lige at finde ud af det igår igen, og det viste sig, at der kom lyd ud, dog ikke særlig højt. Blev nødt til at skrue helt op for lyden på tv'et, før der kom nogenlunde lyd ud i mine hørebøffer. Så nu undrer jeg mig bare over hvorfor jeg skal skrue helt op for tv'et (efter lyden i tv højtalerne er deaktiveret), for bare at få nogenlunde lyd ud i hørebøfferne...

Der er desværre ikke nogen alm. mini jack udgang i det tv :O