Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af JJG
#197571
Hej,

Har for at par måneder siden købt et Samsung 55F7005 som er monteret på vægen på et Vogels 345 Thin drejebeslag. Når TV'et er i brug er det trukket ud, så der er en vinkel på 30-45 grader i forhold til væggen. Afstanden til TV'et er ca 4 meter.

Og nu til mit spørgsmål - har overvejet at købe en soundbar for at få lidt bedre lyd, men er lidt i tvivl om, hvorvidt man mister noget af effekten, hvis man bare vægmonterer soundbaren, hvilket jo vil betyde, at højttalerne peger i en anden retning end selve TV'et. Har set på Vogels hjemmeside, at der laves nogle soundbar beslag, så en soundbar kan monteres under TV'et, men har ikke set disse beslag til salg i nogen Web-butikker, så tænkte derfor at det måske ikke var så anvendeligt alligevel....

Hvad gør andre, som ikke er begunstiget af en stue, hvor man kan undgå et drejebeslag, og som samtidig gerne vil have en soundbar?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#197580
Du kan sagtens få et VESA-beslag, som du sætter bagpå TV'et og så skruer din soundbar på.
https://www.google.dk/search?q=soundbar ... 63&bih=885

Mine forældre har deres Sonos Playbar monteret på noget de selv har lavet ud af to bjælker metal, som soundbar'en så står på og det virker også efter hensigten.
Af JJG
#197600
Tak for svaret - har nok bare været så fokuseret på Vogels beslag for at det "passede" til vægbeslaget, at jeg ikke havde lavet en lidt bredere søgning. Undrede mig dog over, at jeg ikke fik nogen hits på danske netbutikker når jeg søgte på Vogels soundbar beslag...... Så må jeg til at kigge efter noget soundbar :-)