Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af MichaelOJ
#196596
Vil lige høre Jeres mening.

Jeg bliver så træt hver gang jeg læser en anmeldelse af en fladskærm, hvor dårlig lyd trækker ned.

http://www.bt.dk/digital/gadget-tv-supe ... densklasse

Jeg ville ønske, at der var nogen der slog på tromme for, at fladskærme - især LED og OLED - slet ikke skal have lyd.

Lyden er jo alligevel så ringe at folk går ud og køber soundbars el. lign ved siden af.

Der er så mange muligheder for at få lyden ud på anden vis, så hvorfor skal vi betale for noget vi ikke bruger?

Hvis der absolut skal god lyd i, så snakker vi en helt anden konstruktion.
Men prøv lige og se hvor store, B&O, Bose og Sony skærme er.
De har frontmonteret højttalere som helt sikkert giver en bedre lyd.
Men størrelsen!!!
Af Mikmak69
#196600
Du har fuldstændig ret. Lyden i de fleste tv er i seneste år kun blevet ringere, på bekostningen af tykkelsen, men fysikkens love muliggøre sjældent at man kan få det hele her i verden, dog med få undtagelser.
Mit nu hedengangne plasma tv fra Panasonic var tykkere end nutidens led tv, men alligevel ikke nogen "klump" efter min mening, i alle tilfælde ikke i forhold til de gamle billedrør skærme, men det havde bestemt en overraskende god lyd med både bund og alting. Fik det aldrig målt, men vil skylde på at det var omkring 10 cm i tykkelsen, så i forhold til dem der fås i dag, så var det klumpet, men ellers en fin mellemting og med fremragende lyd med mindre selvfølgelig at man sætter det op i en test med et stort 5.1 setup med frie højtalere.