Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Mikmak69
#196467
Er der nogle som kan give mig "noget at arbejde med"?

Jeg søger en løsning som kan give mig bedre lyd i tvet, da jeg synes at mit samsung 8005 er noget kedelig på lydsiden uanset hvilken indstilling jeg benytter. Derfor søger jeg en løsning omkring 5-6000 kr som kan løse dette, helst trådløst - men hvad skal jeg vælge?

Umiddelbart lurer jeg på noget med en trådløs soundbar og evt sub, men vil det give en hæderlig lyd i den prisklasse, eller skal jeg op i noget 5,1 løsning?
Af Supergris
#196468
Hvorfor overvejer du trådløst, hvis du vil nøjes med en soundbar? Den skal jo placeres tæt på tv´et og skal bare forbindes med et toslink-kabel, som regel...
Brugeravatar
Af hans123
#196474
Kan anbefale en Sonos Playbar. Er testet her på siden.

Giver et stort løft i lyden
Af Mikmak69
#196488
Supergris.

Det som jeg tænkte på som trådløst var hvis jeg ved siden af en soundbar skal ud og have en sub, da den ikke kan stå klods op af tvet :-)

Men jeg overvejer også andre løsninger end en soundbar, det ligger i alle tilfælde i baghovedet, men kan bare ikke finde ud af hvad der ville være smartes til mit budget, hvis det også skal kunne give en nogenlunde lyd :-)
Af Mikmak69
#196489
Hans123. Ok det lyder godt, måske jeg skulle se nærmere på den :-) Men du mener så ikke at der vil være behov for en sub ved siden af, eller hvad...?
Min stue er ca. 25 kvm
Af allo
#196506
sub er så godt som altid et must når der er tale om soundbars...- man får mange gange bedre lyd uden men...- investere 5-6000kr. i noget hvor der kommer til at mangle noget? - det er lidt malplaceret i min verden :) - men smut forbi Hi-Fi Klubben og lyt til den...

sub kan man altid spare op til...- og her ville jeg vælge (uden at bruge mere end 1sek.på det) Klipsch SW-110 (bedst til prisen by far og uden sammenligning...- i Tyskland står den pt. til små 2500kr. - f.eks.her: http://www.csmusiksysteme.de/de/home/la ... tm?fref=pa )

det med 5.1 m.m. - jeg synes at det er sssååååå overdrevet hul i hovedet at overveje sådan noget når man kun har de små 25m2 (eller deromkring) at gøre godt med...- var der tale om et decideret movie/gaming/tv-rum så jo! - lydisoleret 25m2 er nok! - men alm.dgl.st?!?! - glem det :) ! - man får nul og nix noget som helst godt hvis ens budget ligger på de 5-6000kr. - og du har hverken plads (inkl.mulighed for at skrue op! - går ud fra at det er en alm.ejendom du bor i) eller budget til det...
Af Mikmak69
#196525
Allo. Nu mener jeg ikke ligefrem at jeg har "hul i hovedet", er bare usikker på, hvad jeg skal vælge for at få tingene til at spille til det budget som jeg lægger for dagen. Jeg er hverken audiophil eller noget i den retning, så håber at jeg vil kunne klarer mig nogenlunde fornuftigt til det budget. Men du skal have tak for dit indlæg :-)
Af allo
#196531
Mikmak69:

det var nu mere rettet mod selve konceptet ;) - 5.1 system der giver mening starter fra 7-8000kr. (og det på tilbud) - !uden! speakers og kabler :)

Samsung og lyd har intet med hinanden at gøre - Yamaha, Sonos og et par andre i den pris-klasse er nok vejen frem for de fleste (Sonos er dog - i mine øjne a la Apple pris-sat - man betaler ca.1500-2000kr. mere end de er værd i forhold til andre og tit og ofte bedre produkter...)

soundbar til ca.4000kr. plus f.eks.den Klipsch sub som jeg har nævnt og så har du !ok! lyd ;)
Af hcc
#196583
Harman Kardon laver mindre sæt med blu-ray sub og det hele. Tit set på tilbud til omkring 5000 kr. ca nedsat til det halve.
Naboen har købt et sæt, og det yder ok til prisen.
Mig selv har brugt 30 gange mere på lyd, det lyder fint med..... eftertryk... :)
Af Daniel Buje
#196594
Jbl SB400 ligger til ca 4,5k

Har aktiv sub (kommunikerer trådløst med soundbaren.
Soundbaren yder faktastisk til prisen
Har hdmi arc
Flere tilslutninger af hdmi indbygget
Indbygget Bluetooth

Det ville være mit bud, og designet står fint med f8005

God jagt på lyd - du bliver glad uanset hvad(!)
Af Mikmak69
#196599
Mange tak for jeres fine svar. Jeg har pt fået en Sonos playbar på prøve og vil i første omgang lige se om ikke det skulle være "nok" til mig :-)
Hvis ikke, så prøver jeg nogle af jeres forslag, som bestemt også lyder spændende.