Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af thedane03
#196039
Hej derude i det kloge land.
Jeg har en udfordring som jeg skal høre jeres råd om.

Jeg vil gerne at alt lyd fra mit TV (LG 42LA660V) kommer via min kommende soundbar men kan ikke finde ud af hvad der er bedst/lettest.

Mulighed 1: Koble DVD og Apple TV til TVet og smide et optisk kabel i soundbaren, på den måde vil alt lyd blive smidt ud i soundbaren uden problemer.

Mulighed 2. Koble DVD/Apple TV til soundbaren og smide et HDMI kabel i ARC udgangen på mit TV. Det jeg så ikke kan lure er om man aktivt skal gøre noget for at lyden på TVet kommer i soundbaren samt om man skal vælge lydkilde på soundbaren hvis man ser DVD/Apple TV osv.

Det skal være så let som muligt så min kone og mit barn bare kan tænde TVet, vælge det de vil se og lyden automatisk rammer soundbaren uden der skal pilles ved mere den.

Er det muligt med HDMI ARC, da jeg også overvejer en soundbar med indbygget DVD/Blu Ray og dermed kan spare en enhed væk (høj WAF)

På forhånd tak for hjælpen
Af allo
#196050
det med "...soundbar med indbygget DVD/Blu Ray..." har jeg selv afprøvet hos min veninde (forstand på elektronik/hi-fi m.m. = 0,4 ergo: tænd/sluk/skifte kanaler/skrue op og ned for volumen/lad være med at røre ved resten)

jeg vidste godt at det var vejen frem for hende (inkl.økonomisk) så det var det vi kom hjem med for ca.et år siden og 7/9/13 så blev hun dus med systemet i løbet af 0,2 :)

musik (cd, usb), film og tv funger just fine og det vigtigste: 'crap fungerer ikke' (ment: 'jeg aner ikke hvad jeg skal gøre!') har jeg ikke oplevet en eneste gang (ellers så er det altid mig der har 'ansvar' for sådan noget :D ) - trådløs sub er gemt (kan mærkes - men ikke ses :D ) og selve bar pynter faktisk på det hendes set-up...

det jeg fandt til hende det var en Philips - og her kan jeg kun sige: LG, Samsung og et par andre: go home ;)
Af allo
#196063
jep - bare via H to the D to the M to the I :)

når man tænder for den så hopper den direkte på det man brugte sidste gang - ellers så skifter man bare til tv eller ?? og 3-4 sek.senere er der lyd (blu-ray halløj foregår automatisk da...- den er jo indbygget ;) )

ingen delay, nul andre problemer...man tænder for den, vælger/skifter source og mere er der ikke i det...

normalt er jeg ikke meget for sådan noget - men kun fordi jeg tænker 'det er ikke noget for mig'-løsning - men skulle jeg (for en ca.5.del af prisen - i forhold til ægte rå lyd inkl.kabler, speakers og receiver) finde noget det giver mening (bedre lyd, lige til, fylder ikke og alt det der) så ville jeg (uden at blinke) nævne en god soundbar som den bedste/billigste/nemmeste løsning...- for det er det...- og de 'larmer' faktisk :) (på den gode måde ;) )