Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#195640
Jeg har "arvet" et lidt ældre Bose Lifestyle 8 system. Jeg har før haft det sat op, dog helt basic. Efter en flytning vil jeg sætte det op igen, men har imellemtiden anskaffet mig et Appletv og en ny blu-ray. Det har givet mig en udfordring i forhold til at få sat det op og jeg kunne godt bruge en hjælpende hånd til at gøre det optimalt, uden det skal koste en bondegård :-).


Mit "set-up" som det ser ud pt:
Jeg har et Samsung plasma tv med 2 HDMI udgange. Det ene går til en HD viasatboks og det andet skifter jeg mellem min Blu-ray og Appletv. Det er lidt irriterende at skulle skifte HDMI stik hver gang man skal se noget på hhv. A.tv og blu-ray, er der noget man kan gøre??

Mit Bose surround anlæg er tilsluttet Viasatboksen og dermed har jeg kun god lyd når jeg ser fjernsyn via den. Apple tv har jo som bekendt en optisk digital lydport, men der er kun analoge udgang på Bose anlægget. Jeg er klar over at man kan få en konverter, men her kommer jeg til kort! Hvad skal jeg have? Og kan jeg gøre noget så jeg kan koble Blu-ray'en til recieveren også (Jeg tror jeg løber tør for udgange på recieveren...).

Håber mine (mange!!) spørgsmål giver mening, ellers uddyber jeg gerne:-)

På forhånd tak!