Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#195292
Hej,

Jeg vil gerne have trådløs musik i min stue fra devices som laptop, tablet og Android smartphone. Har kigget på Bose SoundLink som et godt bud. Jeg har også et Panasonic ST60 TV i stuen og som godt kunne bruge lidt bedre lyd. Derfor har jeg kigget på Soundbars, bl.a. LG NB3520A, da jeg får bedre lyd og bluetooth forbindelse til andre devices. DESVÆRRE så forudser jeg at en soundbar vil være utrolig grim under mit ST60 som ikke hænger på væggen, samt at det vil blokere mit IR signal fra fjernbetjeningen (ST60 er kun 2 inches fra overfladen af bordet - der er nogle reviews der påtaler dette).

Derfor, hvordan løser jeg bedst mine to behov, god fyldig musik fra Spotify og bedre lyd til mit TV. Er den bedste løsning en forstærker med Bluetooth, to højtalere på siden af TV og sub bag sofaen? i så fald, noget I kan anbefale (jeg er ikke audiophil, men value for money)

Tusind tak på forhånd for et godt svar.
#195300
Sonos Playbar har en IR repeater, der kan sende iR ud af bagsiden hvis den skygger for TVets IR modtager. Den tager også Spotify direkte og så kan den afspille det musik du har på telefonen - den har dog ikke Bluetooth.

Prisen er dog 5200 kr hvilket virker afskrækkende på nogle, men jeg synes den er pengene værd. Den er anmeldt her på siden.