Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Sovsen
#194325
Når jeg læser om Philips nye E5 og htl 9100, så skriver de at de byder på ægte 5,1 sorround lyd.

Men der er jo ingen center højtaler, så det kan vel ikke være mere end 4,1 ?

Da jeg sad og lyttede til det i Elgiganten kom talen også ud af de bagerste sattelitter, og så går ideen vel lidt af... ?

Kan nogen forklare mig hvad jeg kan forvente mig af disse systemer ? Er det rent salgs gas, eller kan de nogle trick der sender lyden det rette sted hen, så jeg bare var uheldig med eksemplet i Elgiganten ?
Af J.H.
#194520
Det er fuldstændig ligegyldigt hvad de kalder deres forskellige påfund. Man får ikke surround-lyd i en flad kasse.

Køb den skærm du finder bedst egnet til dine behov og køb lyd ved siden af. :)
Af dk9000
#194549
J.H. skrev:Det er fuldstændig ligegyldigt hvad de kalder deres forskellige påfund. Man får ikke surround-lyd i en flad kasse.

Køb den skærm du finder bedst egnet til dine behov og køb lyd ved siden af. :)

Tror du misforstod... eller glemte at læse ;)




jamen altså hvis du vil have ÆGTE 5.1... SKAL DU og jeg siger igen SKAL DU investere i en god forstærker med de forskellige lydformater som DTS/DTS-HD/DTS-Neo-pc osv i. Gode højttalere(der snakkes ikke om de små af slagsen) og gode tykke kabler.

Køber du blot små samlet anlæg som philips/lg/samsung osv.. ja så får du ofte ikke den rigtig tone eller klang, ud over dette får du heller ikke nær så mange lydformater i disse.

Men hvad angår dit spørgsmål.. så jo det har du ret i.. det vil blot være 4.1 alt efter om det selvfølgelig kom fra en 4.1 source eller 5.1, Det betyder sikkert også at du ikke har hørt det fra en 5.1 source da du beskriver at lyden kom ud fra de bagerste højttalere. kom det fra en 5.1 ville jeg mene at enten 1. talen ville være meget lav og ikke til at forstå. 2. at anlæget selv sørger for at kaste talen fra center over til højre og venstre højttaler.