Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Rodding
#194178
Hej derude.
Jeg står i den situation, at jeg skal have et par nye højtalere.
Har kigget og læst meget på nettet uden, at jeg føler, at jeg er blevet klogere på emnet.
Det jeg er ude efter, er et par kvalitets højtalere som ikke fylder det store.
Er dog muligvis åben for at få noget på størrelse med Beolab 6000, men første prioriteten er noget, som er væsentligt
mindre.
Jeg skal bruge dem til min computer, iphone osv. Lige nu sidder jeg med et par Logitech Z-4 som jeg har været fint tilfredse
med, men nu skal der opgraderes. Jeg bruger dem tit til fest, men derudover er det alt fra techno til roligt musik.
Har kigget på diverse bl.a. Bose Companion 5 og Audio Pro LV2, da jeg udover lyden også vægter designet højt.
Har overvejet at kigge brugt også, men ved ikke om det kan betale sig.
Har et budget der siger 2000-4000 alt efter hvor meget jeg kan få for pengene.
Håber der er nogen, som kan jeg hjælpe mig med at finde det jeg leder efter.
Tak på forhånd!
Af Rodding
#194181
Hmm tak for dit input.
Det er dog i en anden stil end det jeg søger.
Dette er et henvendt til ens tv og har en System Blu-ray Afspiller som er irrelevant for mig.
Men ellers tak for inputtet.
Har også kigget lidt på Corsair SP2500, nogen der har erfaring med dette?
Brugeravatar
Af RockMedØerne
#194183
Var nu også ment som et meget alsidigt system, der kunne tilsluttes lidt af hvert - Pc, tv, iPhone osv. og desuden kunne afsoille de fleste lydformater incl. SACD - er lidt alt i et, der kan betydeligt mere end det Corsair system du henviser til - det koster så også lidt mere :)
Men så er udgangspunktet ligesom lagt om ikke andet - så må vi se hva der dukker op af muligheder :) Fortsat go' jagt på et nyt lydsystem :)
Af Rodding
#194184
Jo tak for det!
Sættet skal være aktivt, er ikke interesseret i en forstærker + højtalere.
Af dk9000
#194198
har du overvejet z906 ?

Det spiller konge.

har det selv herhjemme til pcen bare:)

det kan vist findes hos dustinhome.dk til 1699,- så jeg hvertfald igår
Af J.H.
#194207
Hvis designet er vigtigt er Z906 nok ikke det bedste valg omend det unægteligt giver seriøs value for money.

Umiddelbart ville et sæt Edifier S730 også være et bud men der kan designet også diskuteres.
Af Rodding
#194213
Så har jeg været ude for at prøve lidt idag.
Jeg kom forbi computercity til at starte med, hvor jeg skulle ha testet nogle Bose Companion 5, men dem havde de ikke
fremme, så endte med at prøve nogle Logitech Z-906 som overraskede fint, de spillede rigtig fint faktisk men manglede noget
dybde men super god bas.
Så havnede jeg i Tape Connection hvor jeg blev vejledt af en ekspert på området. Han anbefalede mig klart nogle gulvhøjtalere
og en forstærker. Her kunne kan give mig en god pris på et sæt Monitor Audio MR4 til 1250 kr. Dem fik vi testet sammen med
Yahama A-S500 og det spillede altså! De højtalere var i hvertfald klart hvad han anbefalede i min prisklasse, og han kunne så
sælge Yamaha A-S300 sammen med højtalerne til mig. Jeg er blevet meget mere hooked på at købe nogle gulvhøjtalere som
MAKS er på størrelse med Monitor Audio MR4.
FIk ikke afprøvet Corsair SP2500, så det mangler jeg, men håber på at få noget respons på det her.
Af J.H.
#194217
Du vil i stort set alle tilfælde få bedre lyd i et sæt gulvhøjttalere og en separat forstærker end i et sæt aktive pc-højttalere men det var du jo ifølge dit indlæg længere oppe absolut ikke interesseret i :)

Tag rundt og hør lidt forskelligt, som du har gjort i dag inden du beslutter noget :)
Af Rodding
#194590
Jeg kan til folks orientering fortælle, at jeg har erhvervet mig et sæt Monitor Audio Bronze BX2. Derudover en forstærker, Yamaha A-S500 og en Fidelity V-DAC II.
Der medfulgte selvfølgelig ledninger, beslag osv.
Fik hele sættet til 4200 kr. brugt, og det er halvandet år gammelt og købt i Tape Connection.
Af Rodding
#194605
Jeg siger tak! :D

Jeg har nu siddet i en lille time og fået prøvet systemet af.
Min første indskydelse er, at jeg er forelsket. Det spiller ubeskriveligt godt af nogle standerhøjtalere at være. Kan kun tilslutte mig de fantastiske anmeldelser både Monitor Audio Bronze BX2 og Yamaha A-S500 får. Derudover er der mærkbart forskel med en V-DAC II, når man bruger computeren som afspilning. Er virkelig positivt overrasket, og får på ingen måde brug for en seperat subwoofer, der er mere end rigeligt til mit behov. Masser af muligheder for tilkobling af diverse til forstærkeren. Amen det spiller bare.
Jeg vil klart anbefale dette til alle herfra!