Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#193906
Jeg har et problem med sammenkoblingen af mit TV og min receiver.

Når jeg vælger receiveren, som lydkilde på tv'et, virker alt fint - receiveren tænder og slukker sammen med TV'et, og tv'ets fjernbetjening skruer op og ned for lydstyrken på receiveren. 5.1 lyd kommer også fint igennem.

MEN hver gang tv'et har været slukket, skal jeg ind og vælge "Modtager" i lydopsætningen, for at receiveren kan styres via tv-fjernebetjeningen. Indtil jeg får valgt "Modtager" kommer lyden både fra receiveren og fra tv'et.

Jeg har prøvet med forskellige HDMI kabler uden held. Samsung siger blot, at de ikke kan garantere, at det virker.

Vh
Henrik
#194010
Så er det samme problem - lidt forskel på hvordan receiveren bliver tændt/slukket, men generelt samme problem med at TV'et kører med lyd i både TV og receiver. Og lydreguleringen på fjernbetjeningen justerer TV'et.
Jeg har opdateret til nyeste version (1112.6), hentet fra Samsungs hjemmeside.
#194020
Når jeg vælger den samme indstilling, der gør at lyden sendes til en ekstern enhed (Onkyo Receiver) via optisk kabel, bibeholdes indstillingen selv når tv'et slukkes og tændes igen !
Vælger indstillingen fra Tools Menuen som dukker op i højre side af skærmen, når man vælger Tools og hos mig er der ingen problemer med at indstillingen forsvinder igen :)
#194035
Det lyder lidt til at samsung tvet skaber problemet her.

DOG ved jeg fra mig selv AT

VSX-921 er FYLDT med fejl hvad angår dens firmware. ISÆR på det man kalder HDMI styring.

Jeg har sat alt mit op efter VSX 921. så alt mit går igennem denne. Dog har jeg aldrig kunne hitte ud af den HDMI Funktionalitet den skulle have, for når jeg fx, vælger Input på mit tv og vælger enten, HDMI1 eller 2 så hopper forstærkeren over på tv :S men den gør det ikke omvendt. altså går jeg fra HDMI1 eller 2 til Kabel/tv så forbliver den på den kanal som den er på :S

Jeg er ikke den eneste der har døjet med dette, jeg har mange kollegaer som også har problemer på den ene eller anden måde med dens hdmi opsætning :)