Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#193204
Hej

Jeg har købt LGla790 LEd tv og har i dag en Pioneer vsx-1018Ah som jeg gerne vil bruge til at afspille lyd fra mit tv.

Mit gamle setup til min gamle pioneer skærm var via HDMI kabel og yousee box. Boxen er røget i et andet værelse og derfor er det kun det nye LG tv samt reciever tilbage.

Har købt et optical kabel som jeg har sat i Tvét samt i mit anlæg men stadig ingen lyd. Jeg har på tvét sat lydudgang fra tv højtaler til Ekstern højtaler (Optical/HDMI arc) Dette fungere heller ikke...

Er der nogle som kan hjælpe mig..

Har en mulig på tvét som hedder LG lydsynk (Optisk) men har prøvet denne uden jeg helt ved om det er denne som skal sættes til.

Hvis der nogle som kan hjælpe ville det være lækkert.
#193208
Kæmper stadig.. Nu har jeg fået reciever menu op på skærmen. Jeg har både hdmi og optisk kabel i tv og reciever. Dette er korrekt ik ?

under input setup er jeg gået ind under HDMI. Er det korrekt ?

Jeg har 4 valgmuligheder

Input name
12v Trigger1. Er sat til main og kan være off !?
12v trigger2. Er sat til main og kan være off ??
PDP in SR+: Er sat til tv. Er dette forkert ?

Husk jeg har ingen DVD tilsluttet.
#193212
Inden du går videre med at ændre på muligheder under Setup, kan du lige prøve om der kommer lyd på fra tv'et, hvis du trykker på enten "tv sat" eller "DVR1" input knapperne :)
De skulle sætte lyd på fra henholdsvis optisk indgang 1 eller 2 :)
#193249
Prøvet næsten alt er store ord, når man snakker avanceret elektronik - er virkelig mange muligheder på specielt nye receivere !

Men nu prøver vi lige systematisk og forudsætter at lyden fra tv'et overføres optisk, samt at lyden fra tv'et vælges med input knappen "Tv Sat" :)

Hvilken optisk indgang bag på Receiveren, har du tilsluttet tv'et til - optisk 1 eller 2 ?

Når du har det på plads og tændt for både receiver og tv - åbner du System setup MENU på receiveren og bladrer ned til punktet 6. Input Setup og trykker OK - der skulle nu åbne en undermenu hvor der eksempelvis står DVD øverst - hvis DVD er highlightet, kan du bladre til højre ved at trykke > på fjernbetjeningen - fortsæt med at trykke > indtil der står "Tv Sat" i feltet ! Lige under "Tv Sat" kan du nu se hvilke indgange på receiveren der anvendes af "Tv Sat" - ud for "Digital In" skal der stå den optiske indgang du har valgt at tilslutte tv'et til, ellers marker feltet ud for Digital In og tryk > indtil der står den valgte indgang - optisk 1 eller 2 :)

Når du har dette på plads, trykker du bare på "Return" knappen, indtil du er helt ude af "System Setup MENU" igen - nu skulle den optiske forbindelse til receiveren gerne være korrekt opsat, men der er stadig flere fejlmuligheder, så vend lige tilbage med resultatet :)