Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af cqrn
#193179
hej med jer

håber i kan hjælpe mig lidt her.
er helt grøn inde for det her

men det korte af det lange er at jeg ikke aner hvordan at jeg skal koble mit surround sammen jeg har købt mig 5 system-audio højtaler, 2 front 2 sateliter og 1 centerhøjtaler.

jeg har en Pioneer VSX-D510 forstærker
og det et hav af stik bag på den men har da fundet ud af af det er 2 optiske indgange

har noget home-trio fra tdc og apple tv
kan man så få lyden fra henholdvis home-trio kassen og apple tvet over forstærkeren og så men ikke bruger højtalerne i tvet

håber der er nogetn der vil hjælpe mig med hvad jeg skal gøre

mvh christian
Af jgr
#193185
Jeg går ud fra, at du godt ved hvordan man kobler højtalerne til din receiver...

Hvis du har en optisk udgang på både din Home-Trio-boks fra TDC og din apple TV, så skal du bruge et optisk kabel (fx herfra: http://www.av-cables.dk/optisk-kabel/) til at forbinde dem til forstærkeren. Når du så vælger den rigtige indgang på din receiver så burde lyden komme ud af højtalerne.
Af Lefty1
#193197
cqrn skrev:hej med jer

håber i kan hjælpe mig lidt her.
er helt grøn inde for det her

men det korte af det lange er at jeg ikke aner hvordan at jeg skal koble mit surround sammen jeg har købt mig 5 system-audio højtaler, 2 front 2 sateliter og 1 centerhøjtaler.

jeg har en Pioneer VSX-D510 forstærker
og det et hav af stik bag på den men har da fundet ud af af det er 2 optiske indgange

har noget home-trio fra tdc og apple tv
kan man så få lyden fra henholdvis home-trio kassen og apple tvet over forstærkeren og så men ikke bruger højtalerne i tvet

håber der er nogetn der vil hjælpe mig med hvad jeg skal gøre

mvh christian
Ja du skal have et optisk kabel fra TDC trio og et fra Apple tv til forstærker og et fra tv.
Så kan du vælge i forstærker hvilken lydkilde du vil have lyden fra.
Du skal lige ledes have et billedsignal fra hver komponent til tv.
Husk når du stiller højtalere op så er venstre og højre set fra hvor du sidder og ikke som du står foran tv.