Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#191675
Jeg søger hjælp til at tilslutte min yousee boks så jeg kan høre/få lyden ud af højtalerne på mit anlæg, mit tv er samsung 5 serie og receiveren er en onkyo ht-r380.

Skal der hdmi fra tv til receiver i hdmi 2/arc, og så out fra receiver til yousee boks ?
#191679
Ja med dit system skulle du kunne klare det med et par HDMI 1.4a kabler :) HDMI kablet mellem YouSee boksen og Receiveren behøver dog ikke være et med (arc), så HDMI version 1.3 kan fint anvendes :)

Et fra HDMI Out på YouSee boksen til HDMI In på Receiveren og et version 1.4a fra HDMI Out på Receiveren og til HDMI2(arc) In på tv'et :)

Er muligt du lige skal foretage nogen indstillinger på Onkyo Receiveren for at få HDMI Pass through til at virke og ligeledes på tv'et for at få lyden til at virke gennem (arc) under specielle omstændigheder, f,eks. når lyden skal sendes fra tv til Receiver, ved afspilning af lyd og video filer fra et USB stik indsat i tv'et :)