Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af JPE
#191470
Jeg overvejer at købe en ny surround-receiver, men i forbindelse med at den nye HDMI 2.0 standard er blevet introduceret, og kommer på et senere tidspunkt, så er jeg kommet i tvivl om jeg skal købe en ny receiver nu eller vente til næste års modeller.

Jeg kan forstå at den nye HDMI 2.0 standard understøtter 4K afspilning ved 50/60Hz. I forhold til HD-film, såsom Blu-ray film, så afspilles de jo ved 24Hz/1080p, for at skabe det specielle film-look. Vil 4K film ikke også være at foretrække i 24Hz? Vi har jo ikke set Blu-ray film afspillet ved 50/60Hz. Så er 50/60Hz afspilning overhovedet nødvendigt ved HD-film, sådan som den ny HDMI 2.0 standard understøtter?

Hvad er Jeres mening omkring dette, er HDMI 2.0 overhovedet værd at vente på i forhold til ovenstående – 4K afspilning ved 24Hz understøttes jo fint af HDMI 1.4?
#191475
Personligt ville jeg vente til jeg kunne få en receiver med HDMI 2.0. Primært fordi det er næste års modeller der kommer med det, og dels fordi vi nemlig ikke ved hvordan fremtidens filmformater kommer til at se ud. De kunne jo godt komme i 48hz. Hvem ved?