Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#184471
Hey.



Jeg har for ca. 1.5 år siden købt det her surround system: http://www.samsung.com/uk/consumer/tv-a ... C9950W/XEU

Det har aldrig nogensinde fungeret. Og nu har jeg ENDELIG fået Samsung til at give mig pengene tilbage. Wuhuu!

Har dog fået lov til at beholde højtalerne, så jeg skal ha fundet en 7.1 eller 7.2 reciever og 1 eller 2 subwoofere.

Jeg har kigget lidt omkring, men der er rigtigt mange, og mange forskellige prisklasser. Jeg vil gerne ha noget god kvalitet, uden at skulle give 1 mllion for det.(Jeg ved ikke helt med prisklassen, tænker at jeg kigger på de bud der eventuelt kommer, og tager den derfra)

Jeg har dog ingen idé om hvad der er godt, så ville være dejligt med et par gode råd/bud.



Ting jeg tænker recieveren den skal ha/kunne:

7.1/ 7.2

Bluetooth

Airplay

DLNA

3D

Gode råd til hvad en god subwoofer er, vil også være varmt velkomne. ;)





Tak på forhånd!
#184504
Drop idéen om et 7.1 "box set" og invester i stedet i et solidt 2-kanals- eller 2.1-setup.

Eksempelvis den foreslåede receiver, Denon AVR2313, parret med et sæt CM8'ere eller CM9'ere fra B&W... og du vil kunne høre fuglene synge ;)
#184505
Tak for rådene.

Jeg er ved at kigge på både den Yamaha,(du er vidst kommet til at copy paste det samme 2 gange ;) ) den foreslåede Denon, og andre Denon recievere.


Det blir for meget at investere i 2 nye højtalere til 6K stykket, når jeg har 7 højtalere liggende i forvejen :) Som så ville skulle smides ud :)
#184507
bgw skrev:Det blir for meget at investere i 2 nye højtalere til 6K stykket, når jeg har 7 højtalere liggende i forvejen :) Som så ville skulle smides ud :)
Naturligvis.

Jeg havde ikke lige fanget, at det kun er receiveren, du mangler :)