Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af kesmann
#184442
Jeg har købt et LG 47LM860W fjernsyn og vil gerne kører lyden via den optiske lydudgang over min gamle analoge receiver.

Jeg har købt en digital audio converter i hifi-klubben og der er fin lyd igennem . Problemet er, at der opstår huller lyden. Det lyder som om lydstyrken bliver skruet ned til 25 % i et ½ sekund og bliver så normal igen. Det sker ca 1 gang i minuttet, og det er uanset om TV'et kører over antennestik eller streamer over nettet.

Jeg har fik en ny audio converter i hifi-klubben, men det har ikke ændret noget.

Nogen bud på om problemet er TV'et, converteren eller noget helt andet?
Af Lefty1
#192197
kesmann skrev:Jeg har købt et LG 47LM860W fjernsyn og vil gerne kører lyden via den optiske lydudgang over min gamle analoge receiver.

Jeg har købt en digital audio converter i hifi-klubben og der er fin lyd igennem . Problemet er, at der opstår huller lyden. Det lyder som om lydstyrken bliver skruet ned til 25 % i et ½ sekund og bliver så normal igen. Det sker ca 1 gang i minuttet, og det er uanset om TV'et kører over antennestik eller streamer over nettet.

Jeg har fik en ny audio converter i hifi-klubben, men det har ikke ændret noget.

Nogen bud på om problemet er TV'et, converteren eller noget helt andet?
Er der ikke RCA udgange på Tv så du kan bruge dem istedet?