Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af JonesDK
#149037
Hej nørder :p

Jeg påtænker at købe mig en soundbar. Det skal ikke været noget vildt, det skal bare kunne levere fornuftig lyd.

Jeg har et Samsung tv (PS51D8005), så en Samsung soundbar ville være oplagt.

Jeg opdagede så her idag, hvor jeg sidder og læser elgigantens tilbuds avis, som er gældende for imorgen, at de har en Samsung Soundbar HW-D350 på tilbud til 999,- hvilket jeg syntes er en fin pris. http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ar-hw-d350

Nogle der ved hvordan lyden er i den. evt. en som har den stående selv?

Tak på forhånd
Af Ekmani
#149063
Har selv længe overvejet et køb af samme skærm (er du ellers tilfreds med den ud over lydbilledet?) og derfor også set efter lidt lyd.

Har ikke selv hørt eller set omtalte soundbar, men med en skræm til den pris og af den kvalitet, så tvivler jeg desværre stærkt på at en løsning som den opstillede vil giver dig meget ekstra lyd for 1000 kr...
Oveni mener jeg faktisk at kunne huske, at jeg har læst at netop samsungs soundsbars på forunderlig vis IKKE virker med samme fjernbetjening som til deres skærme. Ja, lyder sært, men prøv selv at søge lidt rundt på google, så finder du nok ud af mere;-)
Af knaseren
#149552
kunne VILDT godt tænke mig at vide om denne d350 soundbar har hdmi tilslutning, så den starter op sammen med tv'et og reagere når jeg skruger op for mit d8005 samsung tv.

hverken samsungs officielle side eller google billeder af d350'eren har nogen somhelst indikation af dette. jeg vil ikke have d350 hvis jeg skal styre den fra den medfølgende remote.

det jo direkte ringe info :/

og der er ikke EN eneste review som beskriver hvilke tilslutning d350 tilbyder. BUUuuuuuh !
Af knaseren
#149626
Ok. Det er ikke godt nok. Så kan volumen ikke styres fra tv remote :/
Af KLC
#149636
Hejsa,

For at få HDMI, ARC mm. skal du op i den der hedder HW-D570. Den koster 3.000 på nettet.

/Kennet.
Af pbras
#149640
Har i et par måneder brugt HW-D570 med mit UE55D8005. Der er både HDMI og optisk stik. Lyden er i top og den trådløse subwoofer giver en fin dybde. Slukker med TV'et men starter desværre ikke op ved tænding - endnu. Volumen kører på TV's fjernbetjening, men de mere avancerede indtillinger som lydbillede og 3d kræver den seperate fjernbetjening.
Af knaseren
#149718
men når den først er indstillet til film profil er der vel ikke meget mere at bruge soundbar fjernbetjeningen til vel?
Af pbras
#149734
Jo, da. Der er mærkbar forskel i lydbilledet, når du følger en debat eller, hvis du lytter til en koncert. Også 3d funktinen forbedrer film-lyden i f.eks. Avatar, så du får den rigtige biograffornemmelse. I øvrigt kan fjernbetjeningen sætte TV'et on/off og du kan skifte kanaler m.v., så den kan bruges generelt. Men du kan f.eks. ikke skifte til SmartTV.
Af knaseren
#149736
pænt trist at når man køber nyt hardware, at man så stadig skal leve med 3 eller flere remotes. vil ikke købe en af de der universal remotes.

edit: hvad er forskellen på d450 og d570 ? hvis man købte en logitech harmony one remote, så kunne man styre alt fra den remote og så var kravet måske ikke d570.
Af knaseren
#149770
Hvad skal jeg bruge hdmi til hvis jeg køber den harmony one? Plus jeg har ingen Apple produkter så dock er ikke brugbar for mig.
Af Peter Schrøder
#149790
knaseren skrev:Hvad skal jeg bruge hdmi til hvis jeg køber den harmony one? Plus jeg har ingen Apple produkter så dock er ikke brugbar for mig.
Harmony rocks. Så behøver du ikke HDMI. Bare du ikke har bluetooth enheder som du vil styre med den.