Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af SX
#67649
Hej

Jeg har et Sony DAV-DZ560 surround system og et samsung tv. Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg får lyden fra tv'et ud i højtalerne. Kan godt finde ud af det med dvd, men ikke alm. tv. Er helt på bar bund. Har prøvet at kigge i manualen, men det hjalp mig ikke rigtig.
Håber i kan hjælpe.


/Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#67662
Du skulle nok supplere med oplysninger om hvilket TV du har fra Samsung. De nyere modeller har kun lydudgang via SPDIF.
Af SX
#67664
jeg har et samsung LE26R71B tv. Det hele er koblet sammen via hdmi og for lyden har jeg sådan et alm. lyd-kabel, som jeg ikke ved hvad hedderr (samme stik som man normalt sætter i sin mp3-afspiller osv. bare han-han).

Har sat lyd-kablet i tv'et der hvor man normalt ville sætte sine hovedtelefoner, og så har jeg sat den anden ende i fronten på mit surround i noget der hedder Audio in/ a.cal mic. Lige meget hvad for noget

Der er også et stik der hedder Audio bag på tv'et og det hjælper mig heller ikke rigtig.
Af Ney
#67753
Og den a.cal indgang er til en microfon til automatisk opsætning af højtaler delay etc. tror bestemt ikke den kan bruges som analog linieindgang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#67756
Anlægget har én analog indgang på fronten (det venstre jack-stik), som kan bruges til at smide lyden ind i. Derudover er der kun digitale inputs.

Du kan godt benytte hovedtelefonudgangen på TV'et til at sende lyden til dit anlæg, men umiddelbart ville jeg prøve med en af scart-stikkene bagpå TV'et og så benytte en scart-adapter med lydudgange:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 22_da.html

og et 2xphono->minijack kabel:
http://www.av-cables.dk/minijack_kabel/ ... el_129_da/
Af SX
#67782
Okay... Mange tak for svarene. Jeg må lige prøve at bestille sådan et kabel og afprøve det. Vender tilbage med svar på om det virker!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#67784
En note - hvis du ikke kan få lyd ind i den vesntre indgang via hovedtelefon-stikket fra dit TV, så får du det nok heller ikke fra scartstikket, da det sikkert vil være dit anlæg der er problemet så.
Af SX
#67854
Jeg har prøvet at sætte min bærbare til og det virker fint. Kablet koster kun 30,- inkl. fragt, så det er et forsøg værd. =)
Af SX
#67916
Har nu modtaget kablet. Det virkede ikke at bruge det sammen med scart, men da jeg smed det direkte i audio out på tv'et så kørte det bare.

Tak for hjælpen! :-)