Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Runepedersen
#207676
Jeg er ny i soundbars/surround så der er ikke meget som skal imponere mig;-) Jeg hqvde tænkt mig at erhverve nyt tv ala samsung 46" H7005, sony 50" w805b el 50" w828.

Hertil vil jeg have nogenlunde anstændig lyd som ikke må overstige 3000kr.
Har søgt diverse tests herhjemme samt i udlqndet og fundet frem til de to ovenforstående soumdbars. I Lydogbilled sidestilles de to nærmest og der skrives nærmest at såfremt tvet er +55" anbefales yas152.... prisforskellen er ret stor! 1150kr for yas152 og 2600 kr for ysp1400kr hvis i var i mit sted ville i da også vælge yas152? Eller har i et hely andet forslag?
Af Kozz
#207842
Hej. Jeg har lige oprettet en tråd, der også handler om soundbars, i det prisleje du taler om.. Og jeg kan kun sige, at det skuffer, i forhold til "rigtige" højttalere:-(

Jeg var ude og lytte lidt til disse "smarte" spundbars.. Smart måske, men lydmæssigt i omtalte prisleje, er ikke imponerende, hvis du spørger mig. Jeg hørte noget Bose, Philips og Harman Kardon og ens for dem alle var, at stemmer, altså TALE i film/tv, var en tynd kop the, og generelt, hang lyden ikke sammen. Alt for meget "pop".. Men ok, hvis man ikke er, eller HAR være "lyd tosse", så er det måske ok, med denne tynde kop plastic the:-(

Hvis det gerne må fylde lidt, så køb eksempelvis brugt. Dali Concept 1 (ca. 600,- brugt) og Dali Concept Center (også omkring de 600,- brugt) og brug så resten på en surround receiver.. Det er langt bedre rent lydmæssigt, det lover jeg dig for:-)