Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#353242
Liva65 skrev: 18. aug 2023, 10:50 Og jeg er også forvirret over forskellene mellem dem. :(
Det virker ellers som noget af det der er nemmest at finde ud af...
#353243
Snipermpdj skrev: 18. aug 2023, 14:18 jeg ville aldrig spare de få hundrede kroner og undvære drevet.
Man skal være virkelig hardcore, overbevist downloader for at have god grund til ikke at vælge udgaven med optisk drev.
#353250
Naiera skrev: 18. aug 2023, 15:19
Snipermpdj skrev: 18. aug 2023, 14:18 jeg ville aldrig spare de få hundrede kroner og undvære drevet.
Man skal være virkelig hardcore, overbevist downloader for at have god grund til ikke at vælge udgaven med optisk drev.
Da jeg valgte Digital udgaven var det baseret på tilgængelighed. Da jeg sad i kø på Coolshop var taktikken at den var nemmest at få fat på. Men som jeg har det nu ville jeg vælge digital igen, alene baseret på bekvemmelighed. Men hvor stor er besparelsen reelt?

Ja spillene er billigere, det er gensalgsværdien så også. Det afhænger vel af salgstidspunket. Men i takt med at flere funktioner (feks new game plus) ikke er på fra start, patches og forbedringer og afventer det. Er gensalgsværdien måske ikke så stor længere.
#353254
Jeg skiftede til digital udgave ved overgangen til PS5 og solgte alle fysiske spil. Jeg syntes det er bekvemt og fleksibelt det hele ligger online - ikke mindst når man tager maskinen med til venner, bekendte eller i sommerhus.

I takt med, at hovedparten af nye spil ikke kommer fysisk, er det på sigt unødvendigt med optisk drev.
#353257
Personligt så spillede jeg sjældent disc-spillene fordi det krævede at man skulle frem og tilbage hver gang. Det er måske en lille gene for nogle, men for mig var det tilpas irriterende til, at jeg kun spillede de digitale versioner. Læg dertil at spillene fra disc nærmest intet var værd alligevel ved gensalg, så droppede jeg helt disc-versionen ved købt af PS5. Men… hvis prisen alligevel er tæt på den samme, så er det jo nærmest ingen ulempe ved at vælge dén, ud over et kabinet der er en smule højere.
#353259
Henrik Fuglesang skrev: 20. aug 2023, 10:37 Jeg skiftede til digital udgave ved overgangen til PS5 og solgte alle fysiske spil. Jeg syntes det er bekvemt og fleksibelt det hele ligger online - ikke mindst når man tager maskinen med til venner, bekendte eller i sommerhus.

I takt med, at hovedparten af nye spil ikke kommer fysisk, er det på sigt unødvendigt med optisk drev.
Kommer alle større spil ikke fortsat på disc? Synes mest jeg har bemærket at det er free to play spil som kun kommer online.

Når det er sagt, så er jeg spændt på at se priserne den dag der ikke længere udgives på disc. De er allerede tårnhøje idag, men frygter da hvor de ender når der ikke er nogen konkurrence længere.
#353261
Det er helt vildt hvad de vil have for digitale premium-udgaver. Jeg mener jeg så et til 1099,-...