Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SUPER
#300081
Hej
Har i en ps4 Pro , og har i en youtube app , vil i se efter om i har 5.1 surround Sound, for 4 til 5 mdr havde jeg 5.1 lyd, men nu. Det er væk bare trist stereo.
Og jeg ved godt at videoen skal have 6 kanalers lyd, hvad med abonoment på youtube? Håber på en venlig sjæl som vil hjælpe, tak
Brugeravatar
Af elcom
#300088
Hvad TV har du, og er det TV'ets lydsystem du bruger, eller eksternt lydsystem (receiver, soundbar)?

Hvad indstilling har du sat til lyd output på din PS4 Pro?
Af Supergris
#300092
Indstillinger er fuldstændig ligegyldige, da Youtube ikke understøtter andet end stereo...
Jeg tvivler kraftigt på, du tidligere har haft 5.1, med mindre der er tale om at tvinge systemet til at bruge alle højttalere, som f.eks Pro Logic eller lign.
Af SUPER
#300130
Selvfølgelig tager jeg ikke fejl, jeg har haft 5.1 lyd for 5 mdr siden, og på nettet står der at 5.1 er forbundet med 1080 i/p. Jeg har ps4 Pro opkoblet til receiver og får 7.1 på Netflix og nas.

Abonoment på youtube er det noget i har og giver det 5.1?

JensF har du abonoment ?
Brugeravatar
Af bbplayer
#300133
På Google's egen sider, har såkaldte eksperter (ikke google employee) svaret du kun får stereo

https://support.google.com/youtubemusic ... 4602?hl=en

Så er du sikker på at du har haft indstillinger korrekte? Hvis altså youtube ikke leverer varen, som beskrevet ovenfor, bare fordi folk "tror" youtube kan.

Synes andre sider (reddit) forklarer at youtube modtager 5.1 og så konverterer til stereo. Så det kan måske forklare hvorfor folk tror de lægger 5.1 op på siden.

En anden forklaring fra tysk google forum.

Gold product
expert Battlefield Doctor
6:03:19

Dolby Digital 5.1 surround sound is only available on 1080p or higher video quality (and at that quality level on playback), provided that the video was also uploaded by the creator with Dolby 5.1 surround sound. Up to 720p a video is therefore always only mono or 2-channel stereo available. So that does not have to be s.our surround system, but may be due to the video.
Af SUPER
#300170
Det er helt klar at omkring jul 2018. Var der 5.1 lyd på ps4 Pro youtube app. Jeg spurgte mig for på rekorder.dk og der var flere som på deres konsol kunne opnå 5.1, jeg mener at youtube red eksisterede dengang og nu youtube med abonoment, youtube uden reklamer og andet om det så er lyd, jeg har kontaktet nordisk film som står for PS i Norden, og de beskriver også kun stereo , og nævner ikke abonoment som giver 5.1
Af Supergris
#300176
Mon ikke du mener: "recordere.dk"?

Det eneste jeg kunne finde derinde, var denne tråd:

https://forum.recordere.dk/surround-sou ... E1#1592861

, som der ikke kom nogle svar på.
Måske du kunne linke til dit indlæg?

Det er vel ikke utænkeligt, de i en periode kørte nogle forsøg, som du så har oplevet, men som det er i dag, bliver alt uploadet materiale downmixet til stereo, så den eneste måde, du kan opleve surround på, er ved at benytte en af de indstillinger, som skaber en matrixed surround-effekt...
Brugeravatar
Af bbplayer
#300187
Hvis det var så internationalt et problem er det jo spændende ingen andre end dig har oplevet det :)

Det må i sig selv være lidt af en sagsstudie der. Især hvis du kan få Google til at forklare sig fra en officiel kilde, så skal det jo næsten på flatpanels forside.
Af SUPER
#300190
bbplayer skrev:Hvis det var så internationalt et problem er det jo spændende ingen andre end dig har oplevet det :)

Det må i sig selv være lidt af en sagsstudie der. Især hvis du kan få Google til at forklare sig fra en officiel kilde, så skal det jo næsten på flatpanels forside.
Ja men jeg må også sige at det undre mig kolesalt at TV2 Play , DR.tv og youtube ikke tilbyder denne virkelig gode oplevelse, men de er måske bange for at vi ikke kommer udenfor :)