2. jun 2021, 07:19
#331631
At køre PCM (uncompressed) i udgangspunktet sikrer, at der ikke er lyd-forsinkelse i menuer og spil. Dolby Atmos kan godt køre over PCM (såkaldt Dolby MAT 2.0), men det lader ikke til at være sådan Xbox håndterer Atmos i streaming-apps.
Rasmus Larsen skrev: ↑12. maj 2021, 10:01 Maj-opdateringen til Xbox byder bl.a. på føromtalte Passthrough-funktion i apps samt forbedringer til Quick Resume.Jeg har fået leget lidt med denne nye indstilling. Den er smart i den forstand, at man kan køre PCM (som på Xbox hedder 'uncompressed') som udgangspunkt og så aktivere 'allow passthrough', der sørger for at skifte til passthrough (den originale, ubehandlede bitstream fra kilden), når det er relevant. F.eks. i streaming-apps.
Se Microsofts indlæg her: https://news.xbox.com/en-us/2021/05/11/ ... ox-update/
At køre PCM (uncompressed) i udgangspunktet sikrer, at der ikke er lyd-forsinkelse i menuer og spil. Dolby Atmos kan godt køre over PCM (såkaldt Dolby MAT 2.0), men det lader ikke til at være sådan Xbox håndterer Atmos i streaming-apps.