Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#344865
Du kan også downloade demoer på PS5. Jeg synes dog de er blevet noget mere sjældne i forhold til PS4. Der synes jeg der var demoer til rigtig mange spil, men ikke så ofte jeg falder over det på PS5'eren.
#344876
Der er kommet trailer til Gothic 1 remake, som kommer til PS5, Xbox Series X/S og PC.

For os, der spillede og elskede det originale Gothic, er traileren et fint gensyn med minen, som er en central del af historien. Til nye spillere giver det mindre mening at fremvise minen, synes jeg, idet spillet er en stor, åben RPG-verden. Der kommer vel flere trailere senere hen.


#344879
Jeg er lidt i samme situation som dig. 43, dog kun med en søn på 8, men stadig har jeg kun et par timer om ugen.

Jeg har PS+ for at sønnen kan spille online med Minecraft osv, og så kan jeg godt lide man kan hente gratis spil hver måned.... men jeg får aldrig tid til at spille dem :D

Hvis du var vil med The Last Of Us, så skal du da have remasteren, hvis du vil spille det igen. Men du skal i DEN grad også glæde dig til at spille 2´eren! Det er en af mine største spiloplevelser i mange mange år.

Derudover har jeg også været ret glad for Horizon Zero Dawn, og Horizon Forbidden West. De er lige som The Last of us, spil med en fantastisk historie, der er som at spille igennem en virkelig god film!

Og som en anden skriver, så kan Uncharted spillene anbefales. De er stor underholdning, også med en god historie :)

visca blaugrana skrev: 27. aug 2022, 19:40 Ja den updaterede udgave af the last of us glaeder jeg mig til, jeg har kigget lidt paa uncharted spillene og umidelbart ser det godt ud, jeg har ogsaa kigget lidt paa COD vanguard og syntes entligt campaine ser meget godt ud.
Brugeravatar
Af bendix
#344890
Ghost of Thushima kan også anbefales- det er et Opel world spil med en fantastisk stemning 👍

Vanguard har jeg også spillet men bemærk at Campaign er meget kort. Så hvis det alene er for den del giver det nok bedst mening at købe spillet billigt.
Brugeravatar
Af TBC
#344891
Ok, det er muligt at jeg har levet under en sten i den her forbindelse, men var ikke klar over at den serie var på vej:

"Why did you want to adapt a game like Horizon Zero Dawn and what are you most excited to tell from the game’s story? And will Aloy be the main character in this series?

Horizon Zero Dawn is an exceptionally well-crafted game with wonderful characters not often seen in the rank-and-file of the gaming world. Guerrilla Games has created an incredibly lush and vivid world of man and machine who find themselves on a collision course to oblivion. Their salvation comes in the form of a young female warrior named Aloy, who has no idea she's the key to saving the world. Suffice it to say, yes, Aloy will be a main character in our story. My writing partner on this, Michelle Lovretta, and I are thrilled to be able to expand this remarkable IP into a series for all types of viewers. "

https://www.netflix.com/tudum/articles/ ... e-blackman

...Det nye er åbenbart at "Aloy will be a main character", hvilket åbenbart ikke har været sikkert tidligere. Jeg havde bare ikke hørt om serien, overhovedet.
Brugeravatar
Af bendix
#345002
Jeg kunne ikke lade være med at købe The Last of Us, prøvede, men havde ikke rygraden til det 🤣

Hvis man ikke har spillet det før har tidspunktet aldrig været bedre. Det er fuldstændig vildt så detaljeorienteret det spil er, for ikke at tale om gameplay. Mange penge jep, men jeg syntes det er værd for at genopleve spillet og jeg syntes det føles som et helt nyt spil. Andre herinde der også har købt det?

Brugeravatar
Af TBC
#345005
bendix skrev: 3. sep 2022, 16:26 Jeg kunne ikke lade være med at købe The Last of Us, prøvede, men havde ikke rygraden til det 🤣

Hvis man ikke har spillet det før har tidspunktet aldrig været bedre. Det er fuldstændig vildt så detaljeorienteret det spil er, for ikke at tale om gameplay. Mange penge jep, men jeg syntes det er værd for at genopleve spillet og jeg syntes det føles som et helt nyt spil. Andre herinde der også har købt det?
Jeg spillede det originale "The Last of Us" på PS3, den sidste konsol jeg ejede før jeg gik High-end PC vejen. Jeg kan se på Digital Foundry analysen at der er lagt meget arbejde i Last of Us Part 1 (PS5/PC) som der er meget mere remaster over end the "last of us remasted" (PS4). Det eneste jeg ærgrer mig over er at man ikke gik hele vejen og også åbnede op for Raytracing, selv om det nok ville kræve endnu større remasterindsats, da der ikke er meget headroom at gøre godt med VRR over de 30 fps der er i spillets quality mode på PS5. Naturligvis kan man have et lille naivt håb om at det klemmes ind i en PC version, men det tvivler jeg gevaldigt på det vil, da der jo netop allerede er lagt så ekstremt mange kræfter i part 1 remasterens baked elemener, inkl lys som da i det mindste er gjort MEGET bedre end de 2 tidligere versioner. Jeg kan også se på Digital Foundry analysen, at der er rigtigt meget af historien (og dets persongalleri) jeg faktisk slet ikke kan huske og meget af spillet derfor næsten bliver lidt som at spille et nyt spil igen. Så jeg kommer helt sikkert til at spille det [igen] en gang i fremtiden, formentligt i en rabat pakke med part 2 som jeg aldrig har spillet, men også har planer om at skulle spille på et tidspunkt.

Og jeg er enig med dig, det er imho også en titel jeg mener det er værd at genoplive. Der er jo også mange nye spillere der aldrig har spillet originalen - Og spillet var jo et 'landmark' i spilhistorien da det oprindeligt kom frem og holder med garanti også i dag, både for dem der aldrig har spillet det og dem der som jeg åbenbart har glemt det meste af det.
#345024
Jeg havde spillet Unchartet før jeg fik prøvet Last of us, og mobiliteten af figurerne i LoU irriterede mig en del. Jeg synes ofte man stod i situationer, hvor det var en meter op til en afsats, men fordi man ikke kunne hoppe og gribe fast, ligesom Unchartet, så skulle man ud og lede efter en stige. Jeg spillede det til ende, men jeg blev aldrig helt pjattet med det.
#345041
Jeg vil gerne spille The Last of Us i den nye udgave, men jeg har det principielt stramt med at betale en høj pris igen for spil, som jeg allerede har købt. Et beskedent ekstra beløb, så kan jeg nok godt overtales.

Der er i øvrigt startet en retssag i UK mod PlayStation om Sonys kontrol over og priser på digitale køb af PS-spil. Efterhånden sælges langt størstedelen af konsolspil i selve online-butikkerne på konsollen: Sony Playstation Faces UK Suit Seeking Billions for Consumers
Brugeravatar
Af TBC
#345099
kabri skrev: 6. sep 2022, 11:59 Witcher serie, Halo serie, Horizon serie, Last of us serie. De har travlt :)
Ja. Interessant og sigende om det ændrede kommercielle "magtforhold" - Altså det at normalen engang var at man lavede spil over film, mens man i dag snarere laver film og serier over spil.
  • 1
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 205