Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
#354361
Har godt nok oprettet et emne i et af Forums her men jeg prøver lige jer som måske kender udfordringen 🙏

Jeg har udfordringer med at forbinde til PlayStation Remote PLAY via mobildata.

Det er aktiveret i appen at mobildata kan bruges, jeg kan også godt vække PS5. Men den kommer ikke så langt til at jeg igså kan spille.

Nogle mener det kan være min router der ikke giver adgang. Jeg har derfor deaktiveret firewall for at teste uden held.

Ved i hvad man skal prøve i routerens indstillinger, det er en TP link Archer C1200

På forhånd tak for hjælpen
Af Lape
#354378
Personligt så synes jeg Far Cry 5 er bere end 6eren. Så ja, det er rimelig okay, hvis du selvfølgelig er til den salgs spil. Sandbox shooter :D hvor man også kan køre og flyve. Spinoff af 5 er også fed nok.
#354383
Jeg har det med Far Cry, som jeg har det med Assassin's Creed. Jeg har altid lyst til at købe den nye udgave, men jeg går altid død i dem undervejs. Undtagelsen er Assassin's Creed Black Flag.

Jeg ender nok også med at købe Far Cry 6 og Assassin's Creed Mirage, men først når de rammer en lav tilbudspris eller kommer med i et eller andet spil-abonnement.
Brugeravatar
Af Huleboer
#354409
kabri skrev: 6. okt 2023, 11:17 Jeg kan åbne den, der er film til leje og køb. Nogle film er frie med ps plus.
Er der en måde man kan sortere så den kun viser de film der er med i PS plus? Jeg synes ikke jeg kan finde en eneste...
#354576
Rasmus Larsen skrev: 12. okt 2023, 10:48 Fra den 23. oktober kan I begynde at streame PS5-spil og demoer på konsollen i op til 4K HDR og Tempest 3D-lyd.

PS5 spilstreaming virker kun på konsol, men i op til 4K HDR og 3D-lyd

Stadig intet nyt om app til Smart TV og mediebokse.
Sony har publiceret en FAQ: https://blog.playstation.com/2023/10/16 ... to-follow/

PS5-spilstreaming:
- 2160p (4K) – 52 mbps recommended
- 1440p – 38 mbps recommended
- 1080p (Full HD) – 23 mbps recommended
- 720p (HD) – 13 mbps recommended
Requires minimum internet speed of 5mbps, 15 mbps for 1080p and 38 mbps+ for 4K.
#354698
Både AMD og Nvidia vil begynde at lave CPU-chips baseret på ARM. Måske allerede i 2025, ifølge Reuters. Det bliver en vanskelig udvikling for Sonys PlayStation (og Microsofts Xbox og spil-PC'er), da de nu for alvor skal tænke i skift fra x86 til ARM instruktionssæt. Det vil gøre nuværende spil inkompatible med eventuel fremtidig ARM-baseret konsol, men faldet kan afbødes med spilstreaming og måske noget emulering. Men det vil jo være ærgerligt, at ens spilsamling ikke længere virker uden krumspring.

https://www.reuters.com/technology/nvid ... 023-10-23/

Det er med til at forklare Sonys beslutning om at udgive spil til PC. Det styrker x86-økosystemet, men det virker efterhånden som uundgåeligt at PC-markedet også overgår fra x86 til ARM (RISC). Sideløbende ser vi RISC-V lure i kulissen, særligt i Kina.
Brugeravatar
Af bendix
#354724
Spiderman 2 har godt nok fået et løft grafik mæssigt, noget jeg ikke syntes at kunne se på trailerne. Super fedt spil også. Specielt døgnets rytme kan lave super flot lys.

Nogle billeder jeg tog i aftes
Vedhæftede filer
IMG_8296.jpeg
IMG_8296.jpeg (1.81 MiB) Vist 845 gange
IMG_8297.jpeg
IMG_8297.jpeg (1.76 MiB) Vist 845 gange
IMG_8294.jpeg
IMG_8294.jpeg (1.85 MiB) Vist 845 gange
Brugeravatar
Af TBC
#354767
bendix skrev: 26. okt 2023, 09:27 Spiderman 2 har godt nok fået et løft grafik mæssigt
kabri skrev: 27. okt 2023, 13:56 Ja spider-man 2 ser overraskende sprødt ud.
Ja, det kan godt ses når der ikke skal tages hensyn til tidligere generationer <B Det er designet direkte til at få det optimale ud af den forhåndenværende hardware og Spiderman 2 gør netop dét ret godt - Endnu en god solid effort fra Insomniac der bare kan sit kram!

Et andet spil der har fået god grafik på konsollerne er Alan Wake 2 der benytter en softwareversion af global illumination ala software lumen i UE5. Digital Foundry har (og det altså efter tidligere anmeldelser af Spiderman 2) direkte udtalt at Alan Wake 2 er: "the best looking game released so far this generation"

Jeg tænker at titler som Spiderman 2 og Alan Wake 2 begynder at give god indikation af hvor omkring loftet sådan omtrent ligger mht. denne generation.

Det ville undre mig hvis Alan Wake 2 ikke render med årets bedste grafik, særligt i betragtning af spillets pathtracing og Ray-Reconstruction mode på PC som man ikke bør snyde sig selv fra at se - Spørgsmålet er så om man kan tillade sig at tælle Cyberpunk med til årets spil mht Phantom Liberty, der ligeledes har fået pathtracing. Med Cyberpunk, er der i modsætning til Alan Wake 2 dog langt større gab imellem konsoludgavernes udseende og udseendet på PC - så spørgsmålet er på grund af de to nævnte faktorer om Cyberpunkt overhovedet ville kunne kunne blive nr. 2, hvilket det ville blive hvis det kunne tælles med i år og andre faktorer end de højeste settings ikke betyder noget for bedømmelsen. Men efter de to spil, så bliver Spiderman 2 nok en af de næste runner-ups formentligt sammen med Forza Motorsport.
  • 1
  • 200
  • 201
  • 202
  • 203
  • 204
  • 205