Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
#323183
Lad os håbe.
Af VILLAFOREVER
#323203
Nu er der vist kommet en 4K120 HZ opdatering til XH9005, og en opdatering til PS5.
Er der nogle der ved herinde, hvilke HDMI porte der er 2,1 på ovenstående tv?

I skærmmenuen på ps5/tv står der stadig, 4K 60 HZ!

Skal man gøre evt. andet?
Af aalb1970
#323205
For at få 120 Hz:
- Spillet skal understøtte 120 Hz native
- Man skal ændre indstillingen til "performance" i menuen Settings> Saved Data/Game App Settings>Game Presets.

Jeg ved desværre ikke, hvad menuerne hedder på dansk, da jeg ikke selv har en PS5.

Ikke for at være en lyseslukker, men i de spil der p.t. findes med 120 Hz, er man bedre tjent med 60 Hz, da 120 Hz mode afvikles i en markant lavere opløsning og i nogle tilfælde med ringere grafik (I Call of Duty Black Ops: Cold War deaktiveres Ray Tracing, når 120 Hz aktiveres).
#323217
Jeg satte mig ned i går aftes for at prøve PS5-spil i 120Hz. Desværre var første titel en nitte. WRC 9 får godt nok 120fps performance mode, men først med en opdatering. Jeg fik spillet lidt DiRT 5 og Spider-man Miles Morales (som ikke har 120fps, men har to modes; en med ray-tracing).

Her er en liste over foreløbigt bekræftede PS5-titler med 120fps. Bemærk dog at det ikke er dem alle, der har fået det endnu. F.eks. Rainbow Six Siege kommer jo også først ud som PS5-spil i næste uge. Listen angiver for flere af dem i hvilken opløsning, PS5 går ned ved 120fps:

https://www.psu.com/news/all-ps5-games- ... station-5/
Af VILLAFOREVER
#323221
Fandt ud af det kun var HDMI 3 og 4, der havde HDMI 2,1

Inde i PS5 skærmmenuen, står der nu, aktuel opløsning 4K60 HZ, men nede i Frekvenser HDR, er 120HZ nu kommet frem! Spændende og se hvad det kommer til at betyde i fremtiden. :-)
Af MikkelJay
#323222
!:(
Så - Dustin har desværre lige bekræftet at jeg ikke får leveret min Playstation 5 i noget der ligner den nærmeste fremtid. Min ordre fra februar er slettet, og jeg har en ny fra september - ligesom alle andre. :((

Nogen der vil købe en helt ubrugt controller? Godt jeg fik den købt...
MikkelJay skrev: 19. nov 2020, 09:38 Godt nok noget skuffet over at den jeg bestilte 7. februar ved Dustin ikke er en af dem der er på vej. !:( Det kan virkelig ikke være mange der har bestilt inden det.

Stinger skrev: 18. nov 2020, 11:21 Dustin er begyndt at afsende få.

Så det er kun Proshop som fortsat ingen har fordi Sony har udsat udgivelsen i hele landet....
Af Snipermpdj
#323227
Jeg har et 65" LG som har en 4-5 år på bagen. Det har ikke HDR fandt jeg ud af. Hvor meget gør det for oplevelsen af billedet på sådan en PS5'er.
Jeg er en af de heldige der HAR en PS5, og jeg synes billedet er flot, men kunne godt tænke mig at vide hvor meget jeg ville få ud af at skifte TV?
Det TV jeg har, er med hvid bagside, og meget smal kant. Jeg kan simpelthen ikke finde et nyt som har det, og det hænger lidt vinklet fra væggen, så det er vigtigt at det har en høj WAF :).
Og gerne 75" eller større.
#323228
VILLAFOREVER skrev: 26. nov 2020, 08:42 Fandt ud af det kun var HDMI 3 og 4, der havde HDMI 2,1

Inde i PS5 skærmmenuen, står der nu, aktuel opløsning 4K60 HZ, men nede i Frekvenser HDR, er 120HZ nu kommet frem! Spændende og se hvad det kommer til at betyde i fremtiden. :-)
PS5 skulle automatisk skifte til 120Hz for de spil, der er nævnt på mine links ovenfor.

Som Anders nævner skal du også ind og vælge performance mode på PS5 under Settings -> Saved Data/Game App Settings -> Game Presets.
Brugeravatar
Af bendix
#323230
@Rasmus der er nogle som mener at HGIG (på selve tvet) skal deaktiveres FØR man kalibrerer HDR inde i PS5 menu. Og så derefter aktiverer HGIG på selve tvet. Det skulle give en højere peak lysstyrke men afhjælpe det øvrige billede i at forblive uændret ?
Af VILLAFOREVER
#323232
Ok, tak for jeres svar.
Jeg syntes virkelig det lover godt med PS5. Syntes virkelig designet er vokset på mig siden den ankom i sidste uge. :-)

Det nye astro spil, viser virkelig hvad den nye controller er i stand til, og jeg er ret imponeret.
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 205