30. apr 2022, 17:33
#342140
Et plaster på såret er dog at jeg har søgt lidt på nettet om hvordan XBox's VRR virker. Og mens det angiveligt virker efter hensigten i en overvægt af titler lader lader det heller ikke til at være en 1:1 implementering af PC'ens VRR. For XBox's VRR er bestemt heller ikke er perfekt implementeret med alle spil. Det viser sig faktisk at det heller ikke er alle spil på XBox Series der overhovedet er kompatible med VRR, men at spildesigneren kan låse eller oplåse brugen af VRR funktionaliteten i de enkelte spil, lige som på PS5. Så aktuelt må man bare konstatere at VRR er lidt af en rodebutik og lidt af et lotteri på konsol. ...Den gode nyhed er at der dermed så er plads til forbedringer. Jeg har f.eks. stadig tiltro til at vi kan komme til at se både bredere VRR range og LFC på PS5 lige som på XBox Series og PC. Det er jo trods alt stadig i alt væsentligt "den samme" AMD hardware arkitektur der er i konsollerne og GPU'erne. Det frustrerende er og forbliver dog at man som bruger på konsol ikke har meget indflydelse på status for afviklingen af det enkelte spil, men der er henvist til udviklernes "lotteri"
aalb1970 skrev: ↑29. apr 2022, 19:43 Der er en enkelt, og ret vigtig, ulempe ved Sonys implementering af VRR. Den understøtter tilsyneladende ikke Low Framerate Compensation (LFC) i spil, der ikke står på den officielle liste.Det er synd og ærgerligt ...Men ved man om LFC overhovedet er understøttet i spil på den officielle liste? Men ud over den manglende understøttelse på tværs af spil, og den begrænsede VRR range er det jo så blot endnu en mangel på implementeringslisten, i forhold til hvordan mere bredt, elegant og optimalt implementeret VRR imho og ihht mine forventninger burde virke. Så jeg har mere end almindeligt svært ved at se at Sony's VRR løsning i nærværende revision skulle kunne udråbes som en 'bedre' VRR implementering
Et plaster på såret er dog at jeg har søgt lidt på nettet om hvordan XBox's VRR virker. Og mens det angiveligt virker efter hensigten i en overvægt af titler lader lader det heller ikke til at være en 1:1 implementering af PC'ens VRR. For XBox's VRR er bestemt heller ikke er perfekt implementeret med alle spil. Det viser sig faktisk at det heller ikke er alle spil på XBox Series der overhovedet er kompatible med VRR, men at spildesigneren kan låse eller oplåse brugen af VRR funktionaliteten i de enkelte spil, lige som på PS5. Så aktuelt må man bare konstatere at VRR er lidt af en rodebutik og lidt af et lotteri på konsol. ...Den gode nyhed er at der dermed så er plads til forbedringer. Jeg har f.eks. stadig tiltro til at vi kan komme til at se både bredere VRR range og LFC på PS5 lige som på XBox Series og PC. Det er jo trods alt stadig i alt væsentligt "den samme" AMD hardware arkitektur der er i konsollerne og GPU'erne. Det frustrerende er og forbliver dog at man som bruger på konsol ikke har meget indflydelse på status for afviklingen af det enkelte spil, men der er henvist til udviklernes "lotteri"
PC: 7800X3D,RTX 4090 Gigabyte GAMING OC, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K