Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lape
#334641
Bare til info.. Der har været flere nyheder på det sidste, om den opdaterede PS5 havde dårligere køling end den originale PS5.

Det passer faktisk ikke, hvis nogle frygter at modtage den opdaterede model.

https://www.techspot.com/news/91194-ref ... ision.html

Faktisk så har den nye model 10-12 grader lavere temp på APU end den originale og virker til at være bedre til at få varmen ud af kabinettet.
Af kabri
#334647
Lape skrev: 13. sep 2021, 09:18 Bare til info.. Der har været flere nyheder på det sidste, om den opdaterede PS5 havde dårligere køling end den originale PS5.

Det passer faktisk ikke, hvis nogle frygter at modtage den opdaterede model.

https://www.techspot.com/news/91194-ref ... ision.html

Faktisk så har den nye model 10-12 grader lavere temp på APU end den originale og virker til at være bedre til at få varmen ud af kabinettet.
Det er en sammenligning af målinger fra 2 forskellige kilder. Det holder vist da ikke helt? Lad os få nogle 1-til-1 målinger mellem den gamle og nye. Så vidt jeg kan se så bliver ram og vrm varmere i den nye test.

Billede
Af Lape
#334648
kabri skrev: 13. sep 2021, 13:37
Lape skrev: 13. sep 2021, 09:18 Bare til info.. Der har været flere nyheder på det sidste, om den opdaterede PS5 havde dårligere køling end den originale PS5.

Det passer faktisk ikke, hvis nogle frygter at modtage den opdaterede model.

https://www.techspot.com/news/91194-ref ... ision.html

Faktisk så har den nye model 10-12 grader lavere temp på APU end den originale og virker til at være bedre til at få varmen ud af kabinettet.
Det er en sammenligning af målinger fra 2 forskellige kilder. Det holder vist da ikke helt? Lad os få nogle 1-til-1 målinger mellem den gamle og nye. Så vidt jeg kan se så bliver ram og vrm varmere i den nye test.

Billede
Ja men heldigvis så er CPU (eller faktisk APU i dette tilfælde) den vigtigste temperatur af de tre, da den styrer fanprofil og clockspeed i sidste ende. RAM kræver ikke aktiv køling, bare kontakt med profilen, det er GDDR6 moduler og temp er mere eller mindre ligegyldig. VRM temp er også pænt ligemeget, da det er langt fra alarmerende på begge modeller, ligesom RAM temp.


Derudover lyder de seneste rygter på PS5 Slim i 2022 og PS5 Pro i 2023. Begge påTSMC 6nm proces istedet for 7nm dvs. Samme eller bedre ydelse med mindre wattforbrug.

Bliver spændende at se. Regner selv med at nappe en Pro når den kommer. Kan sagtens vente på at platformen modnes og der kommer en masse eksklusive spil.
Af kabri
#334650
En af kommentar til artiklen nævner hvorfor man skal være forsigtig med at sammenligne to forskellige kilder og metoder.

These results are highly suspect at least in part because the methodology is terrible: putting the heat probe on the heat sink fins and/or the heat shield behind the APU doesn't directly correlate with the numbers done by Gamers Nexus which IIRC placed the heat probe properly in between the APU and hearsink itself, for example.

Without using the same testing methods these numbers are useless in terms of showing revision differences.

We need to wait for GN to release their own analysis using identical methodology to their OG PS5 tests in order to have any scientifically valuable information.
Brugeravatar
Af TBC
#334667
Bethesda har åbenbart lavet en genistreg med deres seneste spil, i færd med at manifestere sig som et af årets bedste spil - måske endog det bedste i følge mange der kalder det "contender til game of the year"

Anmelderne er da også gået helt i selvsving over Deathloop - Som flere af de store etablerede anmeldersites, herunder IGN, Playstation Universe og GameSpot m.fl. giver den absolutte topkarakter, med labels som "Masterpiece" og "Essential" medfølgende karakteren. Selv det ofte karakterkræsne PC Gamer giver spillet 89/100 som score. ...Så hvis man mangler noget at lave mens man venter på et eller andet fremtidigt spil, så skulle det angiveligt være værd at spille i mellemtiden ;-)

Lidt spøjst er spillet, med Bethesda nu erhvervet af Microsoft, endt i den situation at det er et såkaldt timed-exlusive på PS5 i forhold til Xbox-konsollerne og ind til næste år således kun nu og her er ude på PS5 og PC for nu. Det har med andre ord været et af de spil der har været under udvikling før Microsoft erhvervede sig spilstudiet og hvor PS ekslusiviteten fortsat har været respekteret. Jeg overvejer selv at købe det som mit næste spil, med de anmeldelser det er blevet givet.

https://www.ign.com/articles/deathloop-review
https://www.psu.com/reviews/deathloop-review-ps5/
https://www.gamespot.com/reviews/deathl ... 0-6417729/
https://www.pcgamer.com/deathloop-review/

Spillets officielle hjemmeside: https://bethesda.net/en/game/deathloop

Trailer:


Digital Foundry har endnu ikke bedrevet en analysevideo på det endnu (Det skal nok komme med så højt rated en titel), men forventningen herfra er, bedømt ud fra performance ved highest settings på PC versionen i 4K Native resolution, at PS5 versionen burde indeholde RayTracing ved rekonstrueret 4K@60 Hz med relativt høje settings, særligt da det også er ude på PS4 og det grafiske design er lidt tegnefilmsagtigt uden alt for mange fine detaljer.
Af Vasen
#334672
Deathloop har tre video settings på PS5:
1:
Performance
Dynamic 4K scaling, performance prioritized, no raytracing, steady 60 FPS.
2:
Visual Quality
Dynamic 4K scaling, graphic fidelity prioritized, no raytracing, 60fps with drops.
3:
Raytracing
Dynamic 4K scaling, high graphic fidelity, raytracing enabled, 30 FPS.

Personligt foretrækker jeg raytracing indstillingen. Visual quality hakkede og Performance manglede de lækkerier som raytracing giver.
Og synes det kører overraskende smooth selv med "kun" 30 fps. Har spillet 2½ time ca og finder spillet ret underholdende.
Af DanielPT
#334673
Nogen der kan give noget mere info omkring "3D audio for built-in TV speakers" hvad med os der køre med en forstærker? Får man noget ud af dette? :)
Brugeravatar
Af TBC
#334674
Vasen skrev: 14. sep 2021, 15:14 Deathloop har tre video settings på PS5:
1:
Performance
Dynamic 4K scaling, performance prioritized, no raytracing, steady 60 FPS.
2:
Visual Quality
Dynamic 4K scaling, graphic fidelity prioritized, no raytracing, 60fps with drops.
3:
Raytracing
Dynamic 4K scaling, high graphic fidelity, raytracing enabled, 30 FPS.

Personligt foretrækker jeg raytracing indstillingen. Visual quality hakkede og Performance manglede de lækkerier som raytracing giver.
Og synes det kører overraskende smooth selv med "kun" 30 fps. Har spillet 2½ time ca og finder spillet ret underholdende.
Tak for info - I stand corrected then. Var åbenbart for optimistisk, i betragtning af hvordan andre multiplatformspils ydelser på hhv. PS5 vs PC har skaleret. Når titlen på PC kan have omkring 80-90 fps på highest settings i native 4K mener jeg ellers at have set sådanne titler burde kunne have 60 fps mode på PS5 via rekonstrueret 4K fra f.eks. native renders omkring sådan ca. 1440p native render (1200-1800p). Jeg har så åbenlyst undervurderet hvor mange tænder RayTracing trækker ud på systemet og tidssvarende AMD kort i øvrigt.

Mode 2+3 ville ganske givet kunne nyde stor gavn af VRR
Brugeravatar
Af bendix
#334675
TBC: Eller overvurderet hvor meget Bathesda gør ud af ydelsen på PS5 da de ikke får behov for udvikling længere på den platform.
  • 1
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 205